fredag

Östergötland turen/midsommarfirande

Min midsommar firade jag i Kisatrakten. Jobbade ju men vi fick en liten midsommar ändå som assistenter. Här har vi klätt pelarna till verandan med lönnblad, då björk är väldiggt sällsynt i dessa trakter. Dukat med gult och blommor. Sill och dricka på bordet.
Bordet från verandan. Lagom med mat men gott.

Vackra blommor hittade jag i skogskanten.

En Ek...så ståtlig framför ett hus vi senare skall besöka nere vid en sjö.

Här är sjön. En liten mysig brygga att bada ifrån eller där man kan förtöja en eka.

Vassen stack upp från ytan och vattnet var ruggigt på ytan. Vinden kylde lite i värmen och det luktade sommar.


Stugan så liten. Utan el och utan vatten. Men som tur var bodde vi inte här alla hela tiden. Detta är bara en stuga famlijen har att låna ut. Vattnet fick man förresten hämta i en källa en bit bort.


Ena långsidan, där ingången finns. Huggormar var det gott om och dom gillade inte att man var där. De hade krupit upp halvägs på väggarna för att markera vi inte var välkomna....det var inte en orm utan flera.


Tillbaka vid stora boningshuset med el men utan TV så fanns det ängar och hagar. Här går en häst alldeles ensam och varm.


Blommorna trivs och här var det blått.....


Vägen till det gamla stallet var grus och rykig, men det är så det skall vara på landet. Lite grus i skorna och mellan tårna skadar ingen människa.

Dessa smörblommor får avsluta inlägget, då resterande bilder innehåller personer men då också jag får ta hänsyn till att alla inte vill synas. Hoppas ni fick en liten inblick i min lilla tur.

4 kommentarer:

  1. Vilken ljuvlig plats du firat din midsommar på! Ja, förutom huggormsrikedomen då. Jag klarar mig utmärkt utan deras sällskap, om jag ska vara ärlig.

    Vad konstigt att det är ont om björk i trakten, hördu. Jag har inbillat mig att detta är ett högst allmänt träd över hela landet. Men man lär sig nya saker alla dagar!

    Ha en fin sommarlördag med dina sambor, såväl två- som fyrbenta :o)

    SvaraRadera
  2. Håller med Stjärnkraft, jätte mysigt. Men det måste vara lokalt det där med björkarna, för de växer i hela landet.

    SvaraRadera
  3. Stjärnkraft

    Ja huggormarna var inte så kul, men naturen är vacker. Jag är en älskare av skog och sjöar.....det får mig att njuta, slappna av och rensa hjärnan.

    SvaraRadera
  4. Monkan

    Ja det fanns givetvis björkar, men dom var mycket ovanliga där i trakten.

    SvaraRadera