lördag

Konsthallens koncept på vänskap mellan dom och folket "Polis polis potatismos"

I dag gick jag och A och hennes föräldrar, som är på besök, upp i stan en tur. Vi köpte det vi skulle ha och gick sedan vidare gågatan ut mot Regementsgatan.

Han här var lite på "sniskan" och hade en kul bakåtlutad gångstil....he he. Malmös original, för honom ser man ofta.

Vi hade ätit på Jensen Böfhus, en dansk restaurant, och sökte oss sedan mot Davidhalls torg. Här såg vi en folksamling och en polis som betedde sig märkligt.

Han hade bildörren öppen och musiken ljöd över torget. Folk stod samlade och fotograferade och skrattade, vissa så paffa ut. En polis som dansar?

Han skakade loss en del och ju mer musiken ljöd ju mer dans. Men inte en min rörda han i sitt allvarliga utseende.

Här spexar han framför in kamera. Men det hela är inte så märkligt. Malmö konsthall har en utställning som heter Polis polis potatismos och hela konceptet är till för att få polisen i bättre dager emot folket i stan.

A gick till ståndet och ville ha lite bär.

Det blev jordgubbar hallon och........

.....stora feta blåbär.

Vid torget stod en gammal telefonkiosk, helt fungerande. En sådan här hade man i min ungdom, ja jag minns dom.

Hemma tog jag ut Emma på en tur och i en park hemmavid hittade hon en plastkon, som hon släpade med till rastgården hemmavid.

Men lite besviken stod hon där, ingen kompisvovve fanns ju där som hon kunde visa upp sitt kap för.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar