torsdag

Att vinna på en nitlott ! ! !

Jag & A gick neråt stranden med Emma. Här hade dom rest upp karuseller för barn och en del lottstånd.

Radiobilarna var i gång men Emma ville in i tivoliparken, där fanns mer att se. Hon var faktiskt nyfiken på alla maskiner och allt som rörde sig.

Vi gick mot lotteriståndet, där dom hade "nallar", som vinster. Emma hade väl sett det? Då vi kom dit tog jag ett par lotter åt Emma och alla var nitlotter.....men så sker något som aldrig skett...Emma vinner en nalle. På nitlotter!?!?

Hon blir så glad för sin "vinst. Bär den stolt i munnen.

Inte den sötaste nallen kanske men tuggvänlig.

Vi sneddade sundsdammarna och såg en märklig rad med gäss. Simmade exakt i rad efter varandra.

Vi besökte mina föräldrars trädgård efter vår tur, men dom var inte hemma. Men vi har nycklar och våldgästade deras trädgård lite. Emma kollar om katten är hemma eller någon pippi.

Äh, ingen katt. Så det fick bli husses tröja som fick bitas och dras i.

6 kommentarer:

  1. Då var vi i Lund, som du vet nu. Hoppas ni hittade något att stoppa i munnen där hemma.
    Vi hörs.

    SvaraRadera
  2. Blir så ledsen när jag såg om den lille katten. Tänk vad vi människor är kalla och hjärtlösa många gånger. Det kan inte vara länge sen den blev påkörd...
    Hoppas han/hon/de som körde på den fick en lååååång tur i kitteln....

    Vad är Emma för ras? Hon ser så mysig ut. Klart hon var stolt över sin nalle...

    Vart ska ni när ni far till Norge? Ta vägen förbi om ni kan. Kaffet är alltid på.

    Ha en skön helg nu. Det ska vi här fast det regnar.
    Kramen från nabolandet.

    SvaraRadera
  3. Monkan

    Japp, vi hade med oss att "äta" själv. Lånte kaffe men det var allt och så lite bär i trädgårn.....he he.

    SvaraRadera
  4. Synnöve

    Emma är en Cane Corso som är en italiensk hundras av molossertyp. Rasen är medelstor till stor med en kraftfull, men elegant, kroppsbyggnad. Den härstammar från de gamla molosserhundarna och har anor från romartiden. I sitt hemland används den främst som vakthund, men även i viss mån som jakt- och brukshund.

    Vi är helt nöjda med Emma eller SlemmaEmma som hon kallas av andra hundägare eftersom hon dreglar ibland ha ha.

    Ja hon var jättestolt över sin nalle och jag har aldrig hört någon vinna en nalle på en nitlott...ha ha.

    Vart i Norge vill skall vet jag inte men vi skall upp i Ångermanland i augusti så det blir väl i höjd med det......men var i Norge har viinga planer på ännu.

    Kattungen som vi hittade hade precis blivit påkörd, troligen av bilarna framför och det var som sagt inte mycket trafik. Jag kunde inte stanna just där eftersom det är sådan väg som går från två till en fil. När jag hade vänt och kört tillbaka och kom för att ta upp den, hade den precis döt....provade hjärtmassage som man gör med katter men den var nog för skadad för att återuppliva....

    Ja jag skall ut och dansa i regnet, för här var det efterlängtat efter jobbig värmebölja.

    SvaraRadera
  5. Så kufiskt de där gässen betedde sig. Något liknande har då aldrig jag sett, det är då säkert. Att de håller ihop i flykten vet man ju, men på vattnet?

    Måste säga att Emmas lotterivinst var osedvanligt ful. Fast huvudsaken är förstås att hon gillade den. Men inte liknar den en nalle, om någon skulle fråga mig.

    Önskar er alla tre ett fint veckoslut med mycket regn ;o)

    SvaraRadera
  6. Stjärnkraft

    Ja jag har heller aldrig sett gäss simma i rad så...det var ingen tillfällighet för dom gjorde så länge.

    Emmas nalle är hämtad ur en sådan där modern tecknad serie där ofta fula figurer figurerar. Men ja hon vann den och blev glad...trots sin NITLOTT...he he

    Trevligt veckoslut på dig med.....själv ska A och jag jobba i helgen....men om någon vecka väntar 5 veckors semester.

    SvaraRadera