torsdag

Besök i möbelvaruhus och restaurantbesök m.m.

Denna morgon åkte jag till det närmaste torget vi har, Fridhemstorget, och kollade om här fanns någon torghandel. Endast ett tält uppslaget och ingen fiskbil i dag.

Jag tänkte på min sambo A, hon gillar bär och frukter. Så jag plockade åt mig en styck förpackning blåbär och en med hallon.

En bit längre bort finns konditoriet Valhalla. Här säljer dom mycket goda bullar och kakor. Det blev lite frukostbullar.

Här i korsningen har jag varit mycket då jag jobbade i krokarna i ungefär 10 år.

Här ligger också den mest prydliga och välsorterade butik jag någon gång sett. Allt stod så fint och etiketterna var alltid utåt.


Allt uppradat snyggt och prydligt.


Lite speciella flaskor med allt möjligt innehål i en enda stor hyllsektion.


Smoothies hade dom också plus självuppvärmande muggar med redan blandade kaffesorter. Lite kul ju....

Vi hade fått strul med soffan från IKEA och vi var väldigt irriterade på IKEA. Så vi åkte iväg till EM (Europa möbler) för att kolla vad mer som fanns.

Ha ha...dom hade en biosoffa, som hette Cinema, som man kunde bygga hur lång eller kort man ville. Hållare för flaskor, burkar eller glas och fack för chipsskålar m.m. Hmm....vad dom hittar på.

Svagt böjda soffor hade dom också.

Denna fastnade vi för, men med mörkt brunt tyg.

Den Danska motsvarigheten till IKEA (ILVA) fick också sig ett besök. Men här fann vi inget av intresse.

Här fanns mer stela och speciella möbler. Inget i vår stil och sittytorna i många stolar och soffor var enorma.

Deras TV hörna.
Det här hade passat en Shejk.

Stilarna varierade oehört. Här en märklig stil på matbord med stolar.

Eller denna dubbelsäng???

Jag föll faktiskt för denna jordglob.....tuff.

Sen åkte vi in på IKEA och redde upp soffproblemet och fick tillgodo kvitto.

Tankade på JET innan vi for vidare.

Hem om och tog en tur med vovven Emma. Hon njöt i solvärmen för i dag blåste det lite så värmen var inte så jobbig.

Hon väntade på att jag skulle aktivera henne.

Hon tramsade i buskarna. In med rumpan före och smekte häcken en tio meter.....knäppisen.

Efter en tuff vecka för mig och A så unnade vi oss ett besök på puben/restauranten hemmavid. Jag beställde in en öl jag aldrig druckit förr. En Ferdinand.

Den skummade bra och var såååå god.

Vi tar alltid in vitlöksbröd. GOTT

A tog grillspett med Tzaziki eller hur det stavas.

Jag tog plankstek. Solen sken och det var en ljuvlig kvällsmiddag.

Emma blev glad då vi kom hem igen och tramsade lite....därav det knasiga nylet...he he.

Hon började yla av glädje.......!!!!

2 kommentarer:

  1. Åhh vad jag gillar din blogg! Den är liiite annorlunda, full med bilder bl a. Najs!

    God lördag!

    SvaraRadera
  2. Osloskånskan

    Tack!!! Ja jag har bestämt mig för att det skall vara en lite informerande dagboksaktig blogg som berättar bitar ur min och A:s vardag. Mycket bilder och lagom med text.....

    SvaraRadera