onsdag

Bad i Lomma

Här är jag på väg till bilen efter att ha jobbat natt.

Den berömda morgonkoppen med kaffe, alltid efter nattpasset.

Mmm...gott och ljuvligt också i solen.

På motorvägen hem från Vellinge så ser jag en massa bilar med hästsläp. Det är ju från Falsterbo Horseshow.......

När jag var hemma gick jag med Emma till rastgården. Hon fann en pinne att leka med, men jag hade andra planer för henne och mig i dag.

Men först ville jag busa lite med henne på rastgården.

Vår granne undertill och hans Grand Danois skulle följa med oss till Lomma, där det finns ett väldigt fint hundbad. Sebbe (Grand danoisen) var full av nyfikenhet och glädje då vi närmade oss stranden.

Jag och Emma sprang i vattnet först och även grannens lilla dotter hade kommit i plurret. Emma sprang med glädje i vattnet.

Nu kom grannen med Sebbe också och hundarna lekte. Jag tog mig mina dopp jag med ibland. Emma skulle hela tiden försöka dra av mina badbrallor....ha ha.

Här var det grunt men längre ut kunde man simma och dyka.


Vi hade picknick med oss och efter badandet så fikade vi på gräset vid hundbadet. Sebbe och Emma lekte med min t-shirt, så jag fick åka hem med trasig sådan.

Sebbe njöt verkligen i solen.


Innan hemfärden fick dom leka av sig i rastplatsen vid stranden....en väldigt stor sådan. Dom hade verkligen kul.

Sebbe flyger fram

Glass ville alla ha, så det köpte vi innan vi alla packade in oss i en bil. Det var en härlig dag i dag och båda hundarna är såååå trötta.

6 kommentarer:

  1. Ett riktigt "hundväder"! Skönt för både hundar och hussar att få svalka av sig i havet.

    SvaraRadera
  2. Så skönt för de "små" vovvarna. Hade ni inte hela bilen full av sand när ni kom hem?

    SvaraRadera
  3. Så utomordentligt att det finns en strand dit man kan ta sina fyrfota polare! Här i Mariehamn är det lite si och så med den saken. På de allmänna badplatserna råder det hundförbud, så när man vill "vattna" sin älskling är man tvungen att ge sig iväg utanför själva stan. Det var ett bestyr att ha en golden retriever då när det begav sig.

    Ser ut som ni hade en riktig toppendag. Men är det inte kallt i vattnet..? *rrrryser*

    SvaraRadera
  4. Cici

    Ja vi har visserligen ett hundbad här i Malmö...men tänk dig i en storstad....nja....där det ligger fullt av skräp och bråte, där vill jag inte rasta min hund. Så Lomma blir perfekt som endast ligger någon kilometer utanför.

    Ja det var riktigt härligt i plurret...det var dopp nr: 2 för mig...ha ha

    SvaraRadera
  5. Monkan

    Jo vi hade bilen fullt av både hundhår och sand...för Sebbe låg i baksätet där vår granne och hans dotter också satt tillsammans med Sebbe...ha ha....+ jag och A fram och Emma i sin bur bak......tala om fullastat.

    SvaraRadera
  6. Stjärnkraft

    Nej det var inte kallt i vattnet....det brukar ju vara så tårna och domnar först och sist hjärnan, men nu var det faktiskt ljummet.

    Ja vi är glada för att det finns så mycket till hundar här nere. Både dagis, pensionat, djurbutiker där hundarna får följa med in och tillochmed ett hundkafé som vi varit på en hel del..he he

    SvaraRadera