fredag

Point Hyllie & inför Kalmar resan

Jag lämnade A i morse på jobbet, för att jag skulle fixa med bilen och ha Emma. På vägen hem åkte jag in om Hyllie för att se hur långt de kommit...här blir ju en helt ny stadsdel och en betydande station för Citytunneln. Vattentornet kommer att omringas av lägenheter, kontor, mässa, parkeringshus m.m.
I höst skall stationen här ute vara klar att använda.
Här leder spåren in i en tunnel som sedan skall vidare mot Limhamn och ut på bron mot Köpenhamn och världen.

Huset som byggs här kommer tillhöra Malmös näst högsta skrapa PHY som skall byggas också snart. Inte lika hög som Turning Torso men bara lite kortare.

Här måste även byggas ett riktigt stort parkeringshus i och med Malmö Arena ligger här.

Malmö Arena som visar konserter, hästtävlingar, ishockey och annat uppträde.

Entrén stor och glasig..... :)

Emma behövde kissa och jag fick lust valla henne nere i Lagunen. Här är man inte så ofta men har bra utkik till stan och Köpenhamn. vid klart väder ser man Köpenhamn mycket bra.

I lagunen ligger småbåtar och i bakgrunden som sagt Turning Torso.

Åt andra hållet även här bebyggelse och mer skall det bli. Skanska ligger också i denna hamn och även förra Danmarksbåtarna låg här.


Nej nu måste jag tvätta bilen inför resan i dag till Kalmar. Åker på eftermiddagen.

Det blidde lyxtvätten, program 1, i dag......!!!


Sen åkte jag till macken hemmavid och dammsög min bil inne. Man kunde ocvkså välja dofter på stoltvätten....viol, lavendel och nybil...men inte....jag bara dammsög bilen, det fick räcka.

ÄR I KALMAR TILL MÅNDAG!!!

4 kommentarer:

  1. Hur tidigt var du uppe, solen syns ju inte.
    Fast det var inte lite mulet i morse?

    SvaraRadera
  2. Monkan

    Ja jo jag var uppe runt 06.30...ha ha....hade tvättat bil och dammsugit den klart till klockan 08.00....så jag har verkligen inte haft sovmorgon på min lediga dag.

    Vi åker som sagt i eftermiddag

    SvaraRadera
  3. Har du varit inne på Malins blogg (canolisblogg.se)? Hon har en Cane Corsovalp som hon är mycket höjd över, trots att hon är spanieluppfödare.

    SvaraRadera
  4. Cici

    Hej jo jag gick in på Malins blogg, trodde jag, men jag kommer inte till någon blogg...det verkar som adressen ej finns mera. Hmmm
    Ja Caine Corso är faktiskt en underbar ras och härlig. Det är tufft att fostra den men guda snäll....

    SvaraRadera