måndag

Ortopedens akut....

Hela dagen från kolckan 10.00 tillbringade vi på sjukhus m.m.....läs mer nedan, men först lite annat.
Denna dag efter feberattacken började jag lite försiktigt med att äta min favorit frukost. Enligt många kanske lite barnslig frukost men GUDA gott....så jag tillåter mig vara lite barnslig i bland. PUFFAT RIS...sedan jag var liten har jag ätit detta....

Blanda det med skivad banan, strösocker och mjölk...mums.
Efter frukosten ut en tur med vovven. Fint det börjar blomma upp nu.

Jag och min sambo åkte till butiken och köpte in lite mat. Denna butik är enorm...sträcker sig ända bort till sista byggnaden på bilden.

Det var folktomt därinne i dag.

Min sambo stod inte ut längre. Hon hade ramlat i helgen och slagit sig illa och bad mig ringa och få akut tid på Vårdcentralen......det fick hon och vi kom dit.

Receptionen på vårdcentralen var nästan tom den med och tiden här inne gick snabbt..Men hon blev remitterad till röntgen. Så det bar i väg till UMAS.

Vi parkerade på nya garaget inne på sjukhusområdet. Sedan traskade vi, så gott vi kunde, mot röntgen. Vädret var väldigt skönt. Men efter röntgen remitterads hon till ortopeden....men kön där var enorm....va det här alla i Malmö var? :)

Vi köpte lite fika och gick ut i en park inne på UMAS, i väntan på vår tur. Denna lilla parkrondell är så mysig. Solen sken så ljuvt och vi ville knappt vända tillbaka till akutens tråkiga väntrum igen.

Statyn var rätt tuff. Vi glömmer ofta att kolla noga på det som finns omkring oss, det är faktiskt mycket fina saker vi missar i all stress.

Detta fina träd som precis började knoppas. Stora feta härliga vårknoppar.

Tillbaka till akuten. Nya akuten syns i bakgrunden....det runda färgglada.

Efter sex timmar på sjukhus och vårdcentral hämtade vi först vovven Emma från dagis. Sedan gick vi till kvarters krogen i kvarteret där vi bor. Min sambo fick då inviga sina kryckor hon fått på akuten, det var tydligen rätt stora skador på foten.

Här inne är miljön mysig. Det är tredje gången vi är här och är glada vi har så här fin krog hemmavid.

En stor stark sitter gott efter dagens händelser, min sambo nöjde sig med Fanta.

Som en liten aptitretare så bjuder detta stället alltid på varm soppa gjord av Kronärtskocka. Väldigt speciell smak.

Sambon tog Wästernhamburgare...ser god ut.

Jag själv tog skaldjurs pasta....den var god och mättande. Sedan vände vi hem trötta och mätta.....

7 kommentarer:

  1. Du får snart lägga in en etikett med statyer, väldigt kul att se vad som bjuds på den fronten hos er. Synd om sambon. Det blir svårt att rasta hunden då man har kryckor!

    SvaraRadera
  2. Du, den där skaldjurspastan såg mäkta läcker ut. Det är inte utan att man blir lite småsugen fast timmen är sen ;o)

    Hoppas verkligen att sambon klarar sig undan med bara kryckhoppande och att de inte måste in och mejsla, spika och skruva!

    SvaraRadera
  3. Cici

    Ja statyer har vi gott om här i Malmö och städerna runtomkring....så det kommer mer sådant

    SvaraRadera
  4. Stjärnkraft

    Ja skaldjurspastan var god...mums...men mäktig...allra helst efter ett par dags sjukdom....
    Nej sambon slipper operation....det är en längre tids läkning och sjukgymnastik bara...men det var en störra skada uppstånden at gamla skador i samma fot

    SvaraRadera
  5. Vilken otur att A skulle göra sig så illa. Du har inte hoppat ur sängen för tidigt hoppas jag. Kram

    SvaraRadera
  6. Monkan

    Ja kanske hoppat ur sängen i förtid...men arbetsnarkoman vetdu..... :)

    SvaraRadera
  7. Du har rätt, om man tittar sig omkring när man är ute så finns det mycket att se. Fast jag vet inte om jag registrerar eller fotar när jag skall till ortopeden - men ok vid nästa återbesök blir det kanske så. Jag har "fått" ett nytt knä, jag vet hur träligt det är att gå med kryckor, det går inte fort precis.
    Hoppas sambons fot läcker fort.
    Skaldjurspasta - det är gott
    Ha det så bra
    Kram Viola

    SvaraRadera