torsdag

Fyller år ! ! ! !

På vår gård står ett stort härligt träd som blommar i rosa. Det är så fint varje år att titta på där det står.


Jag skulle jobba 11-16.30 i dag så jag hade tid att gå till bageriet, alldeles runt hörnet, där jag beställde Budapestbakelser till i morgon. En anhörig till den jag jobbar för har födelsedag och jag lovade fixa något gott.


På eftermiddagen kom min sambos föräldrar ner på ett veckosluts besök. Vi tog en tur till Västra hamnen här i Malmö, gamla kockums varvet. I dag lägenheter och företag.


Detta hus var lite speciellt med sina lägenhetskuber på taket.

Ett av alla café som blommat upp. Här finns också alla dess små kul butiker m.m.

Musten som jag fick på Kiviks musteri, som tack för jag varit med i Wallanders Arvet, öppnade vi i kväll. Aroma äpplen är den gjord av och det var gott.....tog det som en liten grattis skål till lilla Emmas födelsedag.


I dag fyller Emma 3 år.

Hon fick ett oxben i present som hon gnagt på precis hela dagen sedan hon kom hem från dagiset.



GRATTIS lilla söta Emma! ! !

6 kommentarer:

  1. Ge Emma en stor kram ifrån mig

    SvaraRadera
  2. Hej.
    Visst kunde morfar vara rolig ibland, men det är
    med blandade känslor jag gillar bilden just idag.
    14 år sen den 1 Maj.

    SvaraRadera
  3. Hej Nette

    Känner samma men den bilden har jag haft på sidan i en vecka...men tar bort den så länge.

    Ber jag om ursäkt i så fall om jag rört upp i känslorna.....

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Va kul att du har tittat in till mig. Alltid lika välkommen!
    Och stora gratulationer till Emma på hennes födelsedag.
    Javisst är det ett fantastiskt växthus min kompis byggt åt sig och sin familj!
    Vi ses och hörs
    Agneta

    SvaraRadera
  5. Monkan

    Emma är kramad från dig

    SvaraRadera
  6. Snäckskalsdalen

    Välkommen.....roligt du svarade. Emma tackar...he he

    SvaraRadera