lördag

Inbjudan till Wallander premiär

I morse när jag var ute och gick med vovven Emma, ville hon promt hit. Till en plantering kommunen gjorde förra sommaren. Hon gillar snusa där och jag vet inte varför..men fint är det med denna utsmyckning..

Det kommer fler och bler blommor.
När jag kom hem frågade min sambo om jag kunde köra henne till Mobilia, ett av Malmös äldsta shoppingcenter. Kryckorna är visst lagda...hmm :)

Här har hon bestämt sig för ett läppstift på Body Shop.
För mig blev det shoppande på Dressman, ett par pickét tröjor.
Sedan skulle jag för 3:e gången till Kivik. Denna gången för att jag var inbjuden till Wallanders Arvet premiärvisning. Eftersom jag är statist i dessa filmer så var vi bjudna.

Jag kom lite för tidigt men fick då äran att bli visad museét dom har. Inressanta saker som gamla rökbälgar m.m.


Denna skylt talar väl för sig själva?

Hänvisar till redskapen nedan...


Redskapen som användes förr.

Här var full produktion av must och annan dricka.
Det var ju här på musteriet som en person i filmen blev mördad. Så lite speicellt se miljöerna.

Gott vin, deras eget, serverades till oss alla.
Maten var redan upplagd och det var dukat väldigt mysigt.

Satte mig ute på gården. Solen lös på oss statister och andra övriga besökare

Här är vi bänkade i hörsalen för premiärvisningen.

Hela dagen var mysig. Som tack fick vi alla medverkande i filmerna en flaska och en film. Denna flaska skall representeras på prinsessan Victorias bröllop.


5 kommentarer:

  1. Va kul det måste ha varit att mingla med skådisarna.
    Du får ha en bra jobbenatt.

    SvaraRadera
  2. Kul att få gå på premiärvisning. Blev filmen bra. Själv är jag helsåld på Wallander. Jag som inte gillar svensk film egentligen :)

    SvaraRadera
  3. Hej Carola

    Ja filmen var bra. Ja att vara med i filmer är intressant. Jag älskar svenska filmer, dom har blivit bättre och bätte med åren.

    SvaraRadera
  4. Aha, ännu en filmstatist i bloggkretsen. Har du varit inne på Motvallsgubbens blogg? Just nu skriver han en bloggbok som alla får delta i. Gå gärna in där!
    Det verkar i alla fall som om filmbolaget värnar om sina statister.
    Dom där äppetavlorna på en av bilderna var jättefina!

    SvaraRadera
  5. Hej Cici

    Ja jag är statist....men har fått göra mest "maffiakille och buse" he he...men även det är kul.

    Jag jag skall kolla hans sida, låter intressant. Konsten på musteriet var till salu...minns inte priserna.

    SvaraRadera