torsdag

Återvinning och hundtur

Datorn fixad och det är sååå skönt att ha fått den tillbaka.
I dag hände det inte så mycket. Möte på jobb i ett par timmar sedan hem. Men innan jag åkte hem tog jag vägen in om Sysavs återvinnings station. Vi hade en massa gammalt att kasta.
Här är deras kontor, byggt av återanvända tegelstenar.
Väl hemma tog jag en runda med Emma. Hon hade inte varit ute på länge. Nu är ju min sambo satt i kryckor så jag får ta vovsingen. Här går vi längs 55+ hus tror jag, det är...Bellevue Park....alphusen.

Emma och jag vände in i villaområdet och kom till en fin park. Inte stor men mysig. Kolla detta knotiga träd.


Här står det knotiga trädet igen och man ser nu mot en av parkens änder.

Här en annan vinkel. Huset med de stora terass fönsterna sticker upp härligt.
Det var dags för butiken igen. Tänkte fota rondellen på vägen dit men sotmoln på himlen gjorde allt så mörkt.


Men här blev bilden bättre...en himla massa påskliljor i rondellen.

4 kommentarer:

  1. Det var då för väl att datorn inte blev inlagd någon längre tid på "sjukstugan" ;o) Himmel, så mycket påskliljor i full blom allaredan! Vi är flera veckor senare här uppe på Åland :o(

    SvaraRadera
  2. Hej Stjärnkraft

    Ja det var kanske jag som smittade datorn, hade ju som sagt nyssens feber.. :)

    Var inte ledsen för det med påskliljorna......den som spar han har....

    Åland verkar fint enligt de som varit där. Själv har jag inte varit det.

    SvaraRadera
  3. Det var en snabb fixare ni hade till er dator. Så skönt, det skitjobbigt när den lägger av.
    Ses i morgon.

    SvaraRadera
  4. Så nu är jag med också. Härligt att ha en fin natur nära, fast man bor inne i stan. särskilt med tanke på vovven.

    SvaraRadera