tisdag

En dag med hunden, mat, modevisning m.m.

Jag och min sambo A. ger oss av för att ta en tur till banken som ligger i stadsdelen Slottsstaden, bara en bit härifrån.


Kronprinsen, förut Malmös högsta hyrehus innan Turning Torso blev till. Förr låg här ett Husar regemente, Kronprinsens husarer, därav namnet.


Vi kom lite tidigt till banken, så vi tog en runda ett par kvarter bakom den. Så här ser det ut i de kvarteren. Gamla hus i olika färger och kvaliteter.


Här är ett väldigt fint hus, nyrenoverat och klart.

Efter att ha gått något kvarter stötte vi på denna lilla serietidnings butik.

Det fanns serietidningar av alla dess slag och åldrar.

Vi vände nu åter mot banken och gick via en gata full av cyklar.....

Swedbank....nu var vi framme.

Hemma så provade vi Emmas nya löpskydd "trosor" och de satt som gjutet. Men som jag skrattade, söt rumpa men ser knasigt ut..ha ha. Men hon är duktig på att bära dom.

Emmas modevisning blev lyckad...ha ha...hon skämdes i början lite.

På kiss och bajs turen så vägrade hon följa husse. Hmm...om jag kliar mig kanske husse kan ändra rikting att gå???


Nehe, då kanske jag skall gå konstigt...så kanske husse springer hem till husses mamma och pappa, och ber om hjälp? dit är det närmare.........och så kommer jag dit som jag vill.....

Nehe, inte det heller....då sitter jag väl bara här och kollar kaniner???

På denna gatan luktade det vår och vimpeln fladdrade vårlikt på sin stång....

Emma envisades med att protestera att följa med. Nu hade hon intagit en bänk här i parken hemmavid. Kollade bort mot hundrastplatsen, som är favoriten.

Mimmmmiiiiimmmmiiiiimmmmiiii...jag blundar och tänker mig att jag är på rastplatsen....kanske hjälper???

Nehe, jag är fortfarande kvar på den gamla bänken.

Som protest kissade hon ner alla påskliljorna...ha ha.

Jag älskar att ta bilder i markhöjd...så här blir dom då. Tänk...varje bild här på bloggen är ju tagen med min mobiltelefon. Så jag är faktiskt nöjd med dom trots det.

Så här ser vårat hus ut vi bor i...hyreshuset i bakgrunden och parkeringen.

Precis utanför har vi som sagt parken och här finns en boul bana.

Detta är ingången. Här har vi lite grönt.

Det är dags för mig att fixa mat till mig och A. Så Emma lägger sig redo på golvet i köket, så som hon alltid gör när det vankas mat.

Hackad lök fräses upp till det blir brynt.

Jag har Dyonsenap (dionsenap) till denna rätt.

Sen är det falukorven som skall brynas.

Ris kokas, kan även smaka gott med Bulgur till maträtten i stället för riset.

FÄRDIGT....korv Stroganoff....mums.

8 kommentarer:

  1. Ja, nu känner jag till ännu en stadsdel i Malmö.
    Bra bilder för att vara tagna med mobilen.
    Klart att Emma känner det lite skämmigt.
    Jag har haft hund en airedaleterrier som hette Twiggy och vet hur jobbigt det kunde vara när hon löpte. Hade dock ingen tanke på troser till henne.
    Korv Stroganoff är gott men har svårt att gilla bulgur.
    Ha en trevlig valborgshelg.
    Kram Viola

    SvaraRadera
  2. Jädrar i det, vilken bra kamerafunktion du måste ha i din mobil! Tar jag bilder med min telefon ser det oftast ut som jag fotograferat fickludd.

    Båda mina tikar har varit "trosbärare" de också. Den första, beskedliga goldentiken Selma, bar dom snällt och utan knot. Men den andra, vilda spinone italianon Ruffa, käkade alltid upp trosskyddet jag brukade sätta i :o) Fast Selma åt å andra sidan allt annat; cigarrettfimpar, glasspapper, kottar, kattskit, pappersservetter - you name it. En vandrande komposthund helt enkelt. Konstigt nog blev hon aldrig dålig av all smörja hon slevade i sig.

    Din korvstroganoff skulle hon säkert att ha gillat! :oD

    SvaraRadera
  3. ÅH som hon skäms stackaren, det är därför hon inte vill gå hem, för att slippa trosan...fniss. Hoppas din stroganoff blev god. Ha det bra båda, nej alla tre.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Polargrevinnan

    Ja du är välkommen till denna stadsdelen. Det konstiga med Malmöborna är att om man är född i en stadsdel så rör man sig i den hela livet och inte i de andra....är det bara brorsan och jag som cyklat runt i alla stadsdelar när vi var unga? Men runt om i Malmö finns mycket inressanta saker....oavsett stadsdel.

    SvaraRadera
  5. Stjärnkraft

    Ja är väldigt nöjd med min mobil. Den tar otroliga bilder och så slipper man ha med kamera också utan har ju allt i ett.

    Ja Emma har inte ätit så många olika saker som dina hundar. Men hon är tokig i att sno mina t-shirts.....

    SvaraRadera
  6. Monkan

    Ja hon skäms över sina trosor...ha ha...men hon får vänja sig.

    Japp, Stroganoffen blidde "gooood".

    SvaraRadera
  7. Det är väldigt olika hur tikarna accepterar tikskyddet. Sen är det inte nödvändigt att ha det på alla tikar som löper, det beror på hur mycket dom slabbar ner och hur man har det hemma. Hos oss behöver löptikarna bara ha det till natten, eftersom dom ligger i våra sängar.
    Jag väntar på att mina ska börja löpa snart och då ska lilla Helen paras. Det blir hennes tredje kull. Nu kommer hon inte att bo hos mig med valparna för jag är fodervärd åt henne, utan då får hon vara hos sin ursprungliga ägare. De kan bli en pärs det också, men jag har stort förtroende för hennes andra ägare.

    SvaraRadera
  8. Hej Cici

    Emma måste ha löpskydd på dagarna...hon blöder extremt mycket. På natten utan, då ligger hon i sin egen säng. Hon har varit duktig sedan hon var valp att ligga i egen säng.

    SvaraRadera