torsdag

En vanlig dag

Eftersom min sambo skulle cykla till sitt jobb i dag så kunde jag ta bilen på morgonen. Men när jag kom ut så upptäckte jag att var det is på rutan och fick till att skrapa. Bilens display varnade för halka.

Hur som helst så kom jag ändå ner till Vellinge, där jag jobbar. Men jag var tidig så jag åkte inom Statoil och köpte något att dricka och tugga på.

Solen lös varmt redan vid denna tiden och bilen stod soligt och hade tinat.

En Metro tog jag efter att jag köpte en Cola och lite choklad.

Efter jobb så tog jag motorvägen hem mot Malmö. Bilen var stekhet inne och det var vårlikt i luften. Trafiken från Malmö var tät, så det var tur man körde på rätt håll, vill inte sitta i köer precis.

Emma skulle hämtas från dagiset. Hunddagiset delar lokaler med bland annat ett glasmästeri och en båtfirma nere i Limhmans industriområde.

Här syns ingången till dagiset och utanför i burarna sitter hundarna och väntar på hussar och mattar.

Vänder jag kameran 180 grader så ligger det båtar upptagna, färdiga för att sjösättas inom kort.

2 kommentarer:

  1. Härligt när solens strålar börjar värma =0)
    Linda

    SvaraRadera
  2. Hej Vardagens guldkorn....välkommen hit.

    Ja det är härligt när solen skiner och man kan njuta i den.

    SvaraRadera