tisdag

Med Emma hos föräldrarna

Jobbade natt och slutade 10.00 i morse. Då jag kom till Malmö Södervärn så såg jag att buss nr: 3 skulle komma om 20 minuter. Då traskade jag genom sjukhusområdet UMAS och genade för att kunna ta bussen vid Pildammsparken. Vid ortopeden såg jag denna fina uppsättning påskliljor.

Malmös gamla vattentorn och så Kronrinsen och Turning Torso i fjärran till vänster om. Vår vackra park Pildammsparken...eller i folkmun här i Malmö.....Pildammarna!!!
Väl hemma låg Emma och njöt i soffan. Jo hon njuter så här konstigt ibland..he he. När jag frågade om vi skulle till mina föräldrar sprang hon snabbt och ställde sig vid kopplet.
På väg hem till mina föräldrar fotade jag lite smågator med hus. Här brukar jag och sambon gå på kvällarna och njuta.
Här är fler hus och ännu en gata.

Muumms..slafs slafs...Emma glufsar i sig "farmors" pannkakor i ett nafs. Det tar inte mer än 5 sekunder sedan är skålen tom. Hon är ett matvrak.

Nöjd och mätt ligger Emma och kollar fåglar, katter och grannar. Det händer mycket och huvudet snurrar åt alla håll hela tiden...man kan ju missa något.

Ja ok.....jag sitter också och njuter. Vädret i dag var underbart. Hm...kanske måste putsa mina boots?

Här kommer pappa med skottkärran där han har satt en hink med grus. Förstod inte ni/vi Skåningar meningen tar jag den på Skånska. Här kommer far med rullebören lassad med en spann grus....ha ha.

Hm, vad händer där??? Emma håller full koll på alla aktiviteterna.

Här surar hon för jag sa vi skulle gå hem. Ja livet är ju pest ibland...ha ha.

1 kommentar:

  1. Tack för idag, hoppas du har det hyfsat i natt då du jobbar.

    SvaraRadera