lördag

Trelleborg

Under min arbetsdag fick jag lov att fota sådant som var lite speiellt då jag var ute med "kunden", alltså den jag jobbar för. Jag är personlig assistent och den person man är assistent för kallas då kund. Här försökte jag fånga en duva som satt så fint i trädkronan.

Nere på Trelleborgs gågata står denna urtuffa staty. Damer som skular under paraplyer och en av dom sticker ut handen för att känna om det regnar än....kolla handen till svänster.

På torget pågår torghandel. Här är alltid mycket folk och vädret tycks inte skrämma kunderna. I vattentornet ligger ett väldigt fint café som är värt ett besök.

På väg hem med kunden så gick vi förbi denna tuffa staty. Det är många även här som fotograferar denna skapelse.

Arbetspassets 9 timmar denna lördag är slut så jag väntar på bussen till Malmö.

Här sitter jag på bussen och chauffören har sin klassiska chaffis stil...handen på myntbordet. Så här kör alla, med hand och arm i samma läge. Kanske lär sig det i utbildningen? :)
Nu är jag hemma och jag är rätt avlsagen. Så jag skall fixa lite smörgås och sedan glo tv. Sambon och vovven är i Falkenberg så jag har lite tv-kväll.

5 kommentarer:

  1. Fina bilder av konstverken i Trelleborg. Går det bra att pendla mellan Trelleborg och Malmö, om jag nu fårstått det rätt?
    Trelleborg har jag bara passerat med tåg några gånger. Malmö har jag gästat som turist och sovit ett par nätter på hotell. Kändes lite exotiskt med alla uterestauranger!
    Tack för besöket på min blogg!

    SvaraRadera
  2. Hej Cici

    Ja då regionbussarna här i Skåne är bra. Bussen till Trelleborg tar väl en 30 minuter dryga....Men våra stadsbussar är både slitna och sena.

    Ja många säger att Malmö är exotiskt. Men det har det bara varit sen festivalen en gång kom till...jag har växt upp här och när jag var tonåring fanns bara McDonlads och Burger King att gå till.....sen fanns det enormt mycket grusplaner, ödetomter m.m. som i dag är bebyggt. Ung i Malmö i dag hade inte varit så illa......

    Men Malmö blir mer och mer intressant även för en gedigen Malmö bo.Tack för du skrev i bloggen....

    SvaraRadera
  3. Jag gillar statyn med alla paraplyerna.
    Inte visste jag att det fanns ett cafe´ i vattentornet.

    SvaraRadera
  4. Hej Skånegrabben! Har du hittat till mig via Monkan kanske =) Visst är bron fantastisk! Jag är ju en skånetös, om än en inflyttad sådan, och bron har ju inneburit så mycket positivt för Malmö. Och så är den ju så vacker också!

    SvaraRadera
  5. Hej och välkommen Petra

    Ja hittade dig via Monkan. Ja bron är fin, men om jag ksall vara ärlig var jag emot den innan den bygdes. Men nu eftråt så är det bara bra den finns, även om man ibland saknar båt turen på 50 minuter till Dragör.....det var något speciellt med det.

    SvaraRadera