onsdag

Vårstädning

Pensionärerna höll på att spela Boule, här hemma i parken, när jag kom ut med Emma för att gå morgon rundan. Det gick riktigt hett till tydligen, enligt bilden......ha ha.


Emma fick sin efterlängtade lekstund på rastgården. Vi kan ju inte gå dit så ofta nu och träffa hennes vänner, när hon löper.


Hon njöt av solen.

De första maskrosorna såg jag i dag när Emma och jag gick vidare.

Men....vad är detta? En utblommad maskros REDAN????

Städning av bilen blev det efter turen med Emma, som låg i mina föräldrars trädgård och njöt undertiden. Hemma hos mina föräldrar kan man ha gott om plats att pula med bilen m.m. Hundburen åkte ut för en genomgång den med.

Jag fick köra upp på garageuppfarten för att få tvättat bilen och dammsugit den. Kändes skönt, för vi har inte haft möjlighet göra det på mycket länge.

Skummad och färdig för avsköljning och torkning....sen är den glänsande fin.



Skinande rent innuti också.
Efteråt hämtade jag upp mina sambo A för att åka ner i Limhamn och hämta medicin på apoteket.


Här finns många små mysiga hus. Ett mysigt litet centrum. Numera har Malmö och Limhamn vuxit ihop.


Sen bar det iväg till Vellinge för att jobba kväll. Solen sken och vår kändes i luften.


Statoil i Vellinge är välbesökt av mig...stammis. Här brukar jag pausa med en kaffe eller dyligt innan jag börjar jobba.


Kaffet är väldigt gott!

Här i Vellinge finns äldre hus bevarade som legat längs gamla järnvägsspåren, som i dag är cykelbana. Dessa hus är inte många men mysiga.

4 kommentarer:

  1. Studerar man en maskros riktigt ingående ser man att den faktiskt är vacker! Men det är ju inte det som är haken. Haken är att f*nskapet är en överlevnadsexpert och förökar sig snabbare än Australiens kaniner!

    Jag går in på femte sommarsäsongen i "Rucklet" nu, och äntligen - ÄNTLIGEN - börjar man ana resultatet av min envisa batalj mot naturen med maskrosjärnet i högsta hugg.

    Tack för att du påminde mig om att jag har ett boulespel i källarförrådet (ärvt efter mamma). Det ska definitivt plocka ut inför valborgsmässoaftonens grillning på gården :oD

    SvaraRadera
  2. Hej Stjärnkraft

    Ja maskrososr är fina som du säger. Men jag kan även tycka att visst ogräs, sådant som växer i gräs t. ex. kan ha vackra små blommar. Men det förutsätter att man gör som du sa, tittar noga och tar sig tid att titta. Så är det med allt, om man ägnar tid till det mesta kommer man gilla det oavsett hur det ser ut.

    Ja jag har också fått ärva ett Boule spel, men har inte använt det sedan sist. Nu är man kanske så gammal att man knappt orkar lyfta kloten.... :)

    SvaraRadera
  3. Jag måste nog ta fram kartboken och se vars du håller hus, blir alldeles yr i huvudet av alla namn.
    Vi har faktiskt anlagt en boulebana här i vår lilla by, men den används väldigt sällan. Just nu är den fortfarande översnöad, så det blir inget spel i helgen i alla fall.
    Maskrosen är som människan och krokodilen, en överlevare.

    SvaraRadera
  4. Hej Cici

    Jag ber om ursäkt för alla namn som rör till det... :) Men jag använder ju min blogg som en dagbok och då nämner jag omgivningarna som jag befinner mig i just då. Jag bor i området Mellanheden i Malmö och jobbar i Trelleborg och Vellinge.

    Ja boulbanan här hemma anlades av kommunen och användas av bostadsbolagets föreningsmedlemmar. Vi har att välja på biljard, boule, kanasta, bokläsning och Hemliga klubben för småttingar.

    SvaraRadera