lördag

Beddinge strand

Började dagen med att ställa mig under det härliga blommande trädet på gården. Tyvärr fäller det redan sina blad, så jag ville passa på att plåta det innan alla är av.


Här kör jag mot Beddinge strand, där jag skall jobba i dag. Eftersom det var vägarbete så visade vår GPS en annan väg via landsbygden.


En gammal mölla står där i horisonten.

Jag kom igenom Trelleborg ändå, för jag ville köpa en liten dricka först.

Nere i Beddinge strand stod båten redo som används för att lägga ut ålgarn och flaggor.

Ett mysigt hus ligger vid havet.

Den här fiskeboden låg precis vid strandkanten.

En gammal vinsch, användes förr till att dra upp båtar på stranden med.

En bunker från andra världskriget döljs av ett träd. Bunkrarna som nu håller på rivas en efter en.

En fiskare hade gett sig ut i vattnet för att fiska lax.

4 kommentarer:

  1. Vilka fina bilder på havet i Beddingestrand.

    SvaraRadera
  2. Vacker resväg till jobbet har du i alla fall!

    SvaraRadera
  3. Hej Petra

    Ja Beddingestrand är verkligen fint....och lugnt.

    SvaraRadera
  4. Cici

    Ja man är kanske lite bortskämd med vyerna på vägen till jobb? :)

    SvaraRadera