söndag

Målningar

Skulle vilja visa två av min stoltheter. Två oljemålningar. Det speciella med dessa är inte bara att dom är fina och att jag störtgillar dom, utan att "min bror" har målat dom. Det bästa av allt att tavlan överst var en gång hans favorit och ändå fick lillbrorsan den.



Han har hängt ut i Värpinge, Ystad och Marsvinsholm slott m.m. På Ingelstad Kalkons butik här i Malmö hänger två av hans verk som man kan beskåda. Konstrundan är han också med och hänger ut i. Ja jag ville bara blogga om min brors allster.

6 kommentarer:

  1. Alltså, nu är det så här att jag råkar samla på tavlor med en enda ensam båt på, gärna en liten eka, men även större farkoster. Det är inte så att du funderat på att sälja...
    Nähä, inte det, det var ju synd.

    SvaraRadera
  2. Cici

    Oj. Ja tavlan är ju visserligen en gåva från brorsan och den värmer min vardag. Men kanske jag kan höra om han kan måla något liknande?

    SvaraRadera
  3. Om han någon gång målar en liten båt i litet format och priset inte är alltförs stort: hör av dig!

    SvaraRadera
  4. Cici

    Jag träffar honom snart och kan snacka med honom om motivet. En ensam eka vid stranden i en sjö eller så????

    SvaraRadera
  5. Cici

    Ja kan höra med honom. Det där sinnet med att måla fick inte jag....det kommer från vår morfar och han var också duktig på det...mamma också även om hon inte vill kännas vid. De tavlor jag gör går inte ens att rama in. :)

    SvaraRadera