lördag

Kirseberg & Lomma

En park i området Kirseberg, andra sidan av stan från oss. Här fanns både stora gamla träd och några dammar. En stor lekplats för barnen också.


Stora dammen med denna roliga bryggan. Emma gnällde när hon såg matte gå där, men jag vågade mig inte ner till bryggan med risk för att drutta i vattnet då Emma säkert hade dragit så jag gjort det.

Stora gamla boken.....har aldrig sett dess like till vid och bred krona.....det blev totalt mörkt under den. Som en väldigt väldigt stor parasoll. Jag står i kanten av kronan...så ser Ni själv hur långt det är till andra sidan av den.

Ett hus i parken. Vet inte vad det används till i dag men kan tänka mig att något dagis har tillgång till det.

På ena sidan av parken finns dessa hus. Kirseberg har annars två saker som är mysigt, ett koliniområde och små gränder av gamla gathus. Kanske kommer inlägg om dessa senare dyka upp antingen här eller i annan blogg.

En gammal mölla mitt upp i bebyggelsen, men just bakom möllan ligger det härliga kolloniområdet.

Efter Kirseberg så åkte vi en tur utanför Malmö. Mot Lomma, som också håller på expandera med en hamn som påminner om vårt Bo01. Men vi tog bilder på gamla campingen som i dag är rekreationsområde. Förstora bilden så ser Ni ljus i horizonten, det är stor lastfartyg som ankrat upp i väntan på att få komma in i hamnen.

En stuga vid havet.

Malmö och Turning Torso syns i bakgrunden.

På andra hållet Lomma centrum och höga husen vid hamnen, långt där i fjärran.

Här ligger Sten och badar..... ;)

4 kommentarer:

  1. Härliga bilder på vovven och finfina bilder på din stad och dess omgivningar. Det ska nog inte bli så svårt att få med syrran på en sväng söderöver. Hon bor ju på västkusten så det blir inte så långt att åka när jag ändå är hos henne på semester i sommar.
    Du har en fin blogg som jag gärna kommer att återvända till :D

    SvaraRadera
  2. Bara alla lustiga namn!
    Bryggan gillade jag mycket. Det finns alldeles för mycket räta linjer och vinklar.

    SvaraRadera
  3. Anki

    Kan nästan slå vad att du och syrran kommer trivas här nere i södern. Gillar ni 50-tal så kan jag i så fall blogga om en coolt café i Helsingborg.

    SvaraRadera
  4. Cici

    Lustiga namn? he he

    Ja håller med, ibland är det skönt med mjuka formet på saker och ting.

    SvaraRadera