söndag

Beddingetrand del 2

Dagen började med att jag skulle tanka bilen på JET och den macken finns i närheten av byggplasen Hyllie. Här skall citytunneln gå ut till bron och Malmö arena är redan klarbyggd. Sedan tillkommer Hotel, kontor och lägneheter m.m.


Körde mot Beddingestrand i dag med. Men denna gången mot Sturup och sedan väg 101 mot Beddinge. På vägen stötte jag på Börringe kloster.


Ett stort ställe.

Gamla byggnader i massor fanns här.

Gamla stallbyggnader.

Sedan for jag genom en jätte allé.

Efter 9 timmars arbetsdag denna söndag, så kom jag hem med blommor till min sambo. Hade plockat dom i trädgården där jag jobbar.

Denna ostbricka fick A från sitt jobb i julklapp. så i dag ville vi ha lite ostbricka igen. Vi hade det även i går när A:s föräldrar var här.

Cider från Kiviks musteri och vin J P Chenet från systemet......

Sedan var det bara till att hugga i.

2 kommentarer:

  1. Din och Monkans bloggar är rena turistguiden för den som tänker turista Skåne!

    Sambon blev säkert jätteglad för de fina blommorna.

    SvaraRadera
  2. Hej Cici

    Jo jag rör mig mycket runt här nere i min del av Skåne i och med mitt yrke och att jag och sambon A åker ut mycket med vovven. Då passar jag på att visa våra fina omgivningar. Jo A blev glad för blommorna.

    SvaraRadera