lördag

Hunden & förberedelserna för måndag då jag reser

I går fredag så var jag ute på rastgården med Emma och lekte med henne, men hon var mest pillemarisk och busig. Grävde så hela hon var grusig.

Hon satt mest och kollade sig runt och noncharlerade kameran....hon vet hon skall bli plåtad och ALLTID lyckas hon vända skallen så bilden blir totalt fel :(

Tala om busig och smutsig..kolla de tilbakadragna öronen..ha ha

I dag lördag morgon steg jag upp för att jobba helg i Trelleborg. Så här ser Södervärn ut i dag..lite mer grönt skönt....kolla tidigare inlägg, då var det kalt.

En rad av dessa fontäner står längs hela Södervärnstorget.

Hemma igen efter 9 timmars jobb i Trelleborg gick jag in i förrådet, som min sambo A nyssens städat så fint, och letade efter en resväska.

Här va den...en väska med hjul. Så jag packade ner kläder som passar till skogen, för det är i skog och mark jag skall vara i under 11 dagar i Kisa trakten. Så jag åker på måndag den 17:e maj.....

Jag är en skogsmänniska, men OM OM det blir en tråkig stund....skall jag för säkerhets skull ta med min lilla mini dvd spelare. Här i kan jag se dvd filmer....cool liten sak som jag fick i julklapp.....

Kanske kan man se Machahan? ha ha.....ja resfeber har jag. har inte varit på det stället förut och jag reser med honom jag jobbar för, så man är lite nervös innan man kommer på plats...men det skall bli så kul. Jag kommer givetvis visa lite bilder från min minisemester....Men i morgon skall jag försöka få till ett inlägg innan jag åker i väg......
ÄR BORTREST 17 - 27 MAJ......!!!!!

6 kommentarer:

  1. Emma ser verkligen busig ut, hon kommer att sakna dig nu.

    SvaraRadera
  2. Ha-ha! Säkert att du inte fejkat med en klädnypa bak i nacken på hundstackar’n..?

    Du måste väl ändå ha ett ganska okej jobb, hördu? Jag menar, att få åka på semester fast man är på jobb. Fast, skämt åsido, är nog arbetet som PA rätt tungt både fysiskt och psykiskt, inte sant? Men jag får ändå önska dig (och din arbetsgivare) en riktigt trevlig resa och hoppas att vädergudarna är på gott humör - och att du inte får hemska skavsår av nya skorna ;oD

    SvaraRadera
  3. Monkan

    Ja Emma var verkligen busig på bilderna.....kanske saknar hon sin matte....frågan är om A saknar mig? ha ha

    SvaraRadera
  4. Stjärnkraft

    Nja, Emma ser ut så utan klädnypa....vi fick nog ändåinte hem en hund då vi fick henne som valp, utan det var nog något från yttre rymden...ha ha.....

    Ja PA är ett väldigt okej jobb. Städning, matlagning, tvättning, hygien, trädgårdsarbete, m.m. är de vardagliga sysslorna man gör men så tillkommer fika, resa, vandra i stan, småturer och andra mysiga saker....så det blir som i vardagen men hos någon annan....att personen är i behov av assistans får man inte gå och gräva ner sig i med tankar, utan man lär sig att hantera sin (KUNDS, BRUKARES) situation. Skulle man gå och tänka på i vilket situation han eller hon var i skulle man inte klara av jobbet.

    Men jag har aldrig haft så härligt jobb.....jag är glad och mår bra varje morgon jag skall upp och jobba...dels för att jag har det yrket men också för att man har ett jobb.

    Tack för att du önskade oss fint väder....ja resfebern är hög...ha ha..men skall bli spännande att komma i väg. Skorna var så mjuka att skaven håller sig borta tror jag.

    SvaraRadera
  5. Bilderna på Emma är ju helt underbara! Vilken personlighet alltså.
    Hoppas och tror att du får en fin minisemester!

    SvaraRadera
  6. Anki

    Tack för kommentaren om Emma...ja jag och A bara älskar slemmaEmma som hon kallas....för ibland när hon är uppspelt har hon slemskum runt sin söta mun...he he...sen ryster hon på skallen och då sitter slemmet på väggar och tak.

    SvaraRadera