onsdag

En regnig men händelsefull dag.

Innan jag åkte och skulle jobba natt den 11:e maj så gick jag och A ut med Emma i rastgården för att träffa hennes kompisar. Lilla Axel kom och lekte med henne.


Axel försökter hetsa Emma att springa så han kan jaga henne och så luktar hon lite gott också nu när hon löpt......sedan jobbade jag natt och den 12:e maj slutade jag vid 10.00......

.....då stannade jag till och köpte mig en morgon kopp kaffe på en mack. Jo det kaffet blir gott om man preparerar det med 6 bitar socker och 2 trekanter med kaffegrädde....... :)

Satt i bilen och lyssnade på gamla rocklåtar medan regnet öste ner.

Väl hemma tog jag ut Emma på en kisserunda...men jisses...vattenrädd som hon är så ville hon hem efter en liten drill i gräset. Men icke slapp hon vatten, det blev en dusch hemma för hon luktade efter lång tids löp. Hon ville inte stå still så bilden blidde suddig... ;) Badkrukan!

Magen kurrade rejält efter en stunds TV tittande, så jag gav mig i väg i regnet. Här går jag förbi en fontän som står hemmavid.

Minns ni inlägget med Nappaträdet? Ja det gjorde jag med och nyfiken som jag är så genade jag parken där det finns. Men oj, här var det nappar i massor.

Detta barn har haft massa nappar att suga på.....oj oj.....vilken klase.

Här har ett barn hängt sin gula napp. Den hängde där så ensam...

Lilla Malte ligger nog där hemma i sängen med tårarna i ögonen och längtar efter sina goa nappar...... :) Nog om detta, jag traskade vidare utan att hänga min napp..ha ha.

Ett par fräcka husfasader.

Samma hus men på bakgården.

OJ, denna har jag inte sett förut..en Vionlinateljé.....

MELVINS café...förut hade min kusins morfar frisör-salong här.

Nu var jag nästan framme och innan jag når mitt mål stöter jag på detta stånd...

Kinamat var det magen skrek efter innan....här går jag in på Lung Foon.

Tar en fönsterplats.....två gäster i dag bara.

Disken där man också har avhämtning.

Dukningen är samma som dom alltid har haft och samma färger så länge jag minns, det gör också att man känner lite hemtrevnad.

Ris med bambuskott och lök och en cola...ingen öl eftersom jag skall köra och hämta A i dag.

Här står colan. Numera serverar inneställena cola med is och citron. Citroner har inte varit i cola på många år när man ätit ute.

Efter maten gick jag in i en fin fiskebutik. Var mest nyfiken på fiskespön m.m.

Men kom ut med ett par Pinewood skor...hmmm...ja..har fått mammas köpgener...ha ha. Men jag behövde dessa nu för jag åker till Östergötland den 17:e maj och det är nödvändigt att ha ett par nya skossor.

Jag blev vrålande glad då jag kom hem. Filmen från discshop hade kommit, filmen där jag är med.

Ivrigt packade jag upp den för att sedan slå mig ner i soffan och se den.....ser ni den har jag svart cowboy hatt på festen i filmen..ha ha....

6 kommentarer:

  1. Jaha du kinamat, det var längesedan jag åt det.
    Hoppas skorna är bra,säger en gammal skohandlare.

    SvaraRadera
  2. Hej Monkan

    Ja skorna satt som gjutet. Riktiga friluftsskor.....Behöver kraftiga doningar när man traskar miltal som jag gör... :)

    SvaraRadera
  3. Jaså du, det är till att vara lite kändis? Men hördu, då får du allt lägga ner det där med sex bitar socker i kaffet! Är man kändis måste man tänka på figuuuren, sörru. Samma sak med cola till maten. Aj-aj-aj ... ;o)

    SvaraRadera
  4. Stjärnkraft

    Ja halvkändis är man kanske? ha ha..Hollywood nästa.......ja mest statist men har fått frågar par gånger om huvudroller. Jag har hört att kändisar lever osunt så jag tänte det kanske var bäst jag med gjorde så....tyvärr aå är allt gott onyttigt och mN lever ju bara en gång. ;)

    SvaraRadera
  5. En anledning till att hyra den filmen då ;)

    Du, vad är Emma för ras? Nån slags Mastiff? Hon ser stor och härlig ut!

    SvaraRadera
  6. Anki

    Emma är en Cane Corso (Italiensk vakthund)....ja dom kan bli stora....Emma väger runt 42 kilo men hennes pappa är nog uppe på 50 kilo. Hanhundarna är oftast större och mer muskulösa....

    SvaraRadera