söndag

Hemfärd och restaurant på Bo01 29/5 men skrivet i dag

I dag på väg hem missade jag stadsbussen så jag traskade ännu en gång förbi vår stora Pildammspark. Innan man kommer dit genar man via sjukhusområdet och kommer ut till en enorm rondell med stora härliga träd.

Vädret var riktigt dåligt och regnet hängde i luften, men trots det sprutade fontänerna i parken....ibland skiftar dessa i färger.

Gässen gick och letade mat i gräset.

Väl hemma gick jag en tur med Emma som behövde kissa. Dessa syréner fann vi liten bit från mina föräldrar.....fina.

Luktade ljuvligt.

Min sambo A ville ner på Bo01 omdrådet och äta. Här parkerade vi vid Maxi, förut SAAB fabriken och innan dess Kockums varv.

Vi gick ner mot restauranten och runt hörnan dyker genast Turning Torso upp...

Mässbyggnades fönstervägg gav ett effektfullt foto...

"Tänk att polera alla dessa fönster" sa min sambo när jag fotat bilden.


Turning Torson i närbild....


Bara en bit ifrån så finns en liten kanal och över den en bro. Så har vi massa hyreshus och uteserveringar m.m.


Hit in skall vi. En ny restaurant som vi ville äta på. De skulle ha goda pizzor sa min sambo och hon hade rätt.....


Hmm, svårt välja. Tror jag tar en Hawaii.....


Mysig inredning


Jo det blev en Hawaii.....till min sambo.


En Capricciosa tog jag...hon hade rätt..dom smakade mycket gott.

Jag började ana vart A skulle då hon med raska kliv stegade mot ett litet populärt ställe....mm....köpa glass. Här kan man köpa Italiensk glass. Gissa om hon var i sitt esse och smakade gott gjorde den också.

Vi gick längs havet på väg mot bilen igen. Här ligger husen i rad med sina balkonger mot havet. Neeej, det är ingen fågelskrämma till vänster, det är en joggare som flaxar efter sin tur.

Solen lös så skönt och kvällen var underbar.

En segelbåt var på väg ut från småbåtshamnen och ut på havet för att kvällssegla.

Vy mot de äldre husen mot havet byggda någon gång på 30-40 talet.

2 kommentarer:

  1. Italiens mat och italiensk glass, mums! Härliga bilder!

    SvaraRadera
  2. Anki

    Tack...ja mest nöjd blev jag med Turning torsos spegelbild i glashuset..den bilden är tuff....jag är stolt över ett numera fint Malmö.....förr var här så dött och ödetomter...

    SvaraRadera