fredag

Kalkbrottet i Malmö & Victoria park m.m. del 1

Här är så som det såg ut ute på Hyllie där det i dag byggs bostäder, arenor, kontor, torg och tågstationer. Denna idyll kommer försvinna också. Här cyklade man som barn och fick fullt med rapsbaggar i fejan.


Jag fortsatte min tur mot Kalkbrottet. I dag är det stängt men nu bygger man runt det i alla väderstreck.

Husen till höger är Victoria park, lyxboende med vaktsystem m.m.

Här följer lite bilder av Kalkbrottet i olika väderstreck.




Sedan bar det av mot Limhamns kyrkogård. Jag ville in om farfars grav och kolla så att den såg fin ut. Detta är en stor kyrkogård och kyrkan är väldigt fin.

Stora härliga gångar av träd som sticker mot skyarna.

Där...ja där borta vid gula blomman. Där ligger farfar sedan 1992. Graven såg fin ut i dag så jag behövde inte rensa något.

Kyrkan och många andra gravar.

En grusgång igen....
Kände jag ville köpa lite vin. Rött skall det vara....så jag tog dessa två flaskor. Ska överaska min sambo i kväll. Jag vill skåla med vin eftersom jag dels känner lycka över ha henne men också att jag skall åka bort från henne i 11 dagar, upp till östergötland med jobbet. Då vill jag mysa och skåla med min A.
Kolla nästa inlägg hur kvällen blev!!!

6 kommentarer:

  1. Lyxbostäder utmed ett kalkbrott? Hur lyxigt är det. Jag prioriterar i alla fall omgivningen mer än så.

    SvaraRadera
  2. Cici

    Ja du skall bara veta vad folk betalar för...he he...när Turning Torso byggdes klart flyttade folk in där som egentligen inte hade råd, bara för att kunna säga en gång att dom bott där....trots deras ekonomi höll på att ruinera dom.

    SvaraRadera
  3. Monkan

    Tack....ja det bidde en mysig kväll...

    SvaraRadera
  4. Jag tycker om att gå på kyrkogårdar, det är så fridfullt.

    SvaraRadera
  5. Anki

    ja kyrkogårdar är lugnande..inte alls hemskt som en del tycker.

    SvaraRadera