onsdag

En liten tävling + Emmas butik! ! !

På morgonen gick jag och Emma till Malmös största park, Pildammsparken. Den ligger inte så långt från där vi bor och hon älskar lukta omkring bland trädens löv.

På ryggstödet på en av bänkarna i parken hade någon skrivit några kärleksord......men...vänta nu. Först älskar personen My och sen Jaffar mest?!?!**!?!? ha ha..är det jag som inte hänger med eller???

Senare på dagen följde A med ut med Emma och då gick vi ner mot stranden och sen Ribersborgs bostadsområde hem. Så stora hus men ändå så lugnt i området.

Här går vi Sergels väg fram mot Roslins väg.

Detta villaområde med bland annat denna villa, ligger inte så långt hemifrån oss. Här ligger några av Malmös största, romantiska, flotta och tuffa villor....större än den på bilden.

Vanligtvis brukar Emma följa med till sin favvo butik, men inte denna dag. Vi skulle köpa mat till henne. Men är hon med får hon komma in och välja en leksak alldeles själv. Oftast blir det en nallebjörn.

Hon har verkligen leksaker att välja på.

Men en säck mat va det nu...den gröna.

Hemma igen såg jag att min tidning kommit. Satte mig på balkongen och fikade med härlig läsning.

På kvällen ville vi att Emma träffade alla sina kompisar, så det blev rastgården i dag igen vid 20.00 som det oftast blir om kvällarna.

Mörkret kommer snabbare nu. Jag fotograferade solnedgången.

På kvällen såg jag denna sak........gissa ni läsare vad det är.....kul och höra era svar....så avslöjar jag sen vad det är.

5 kommentarer:

  1. Gasplattan, eller...
    Pildsmmsparken var vi till i somras, den är stoooooor. Och dammen större än i Hyde Park, eller...
    Hulda

    SvaraRadera
  2. Hulda

    Hoppas ni hade en trevlig tur hit.....ja Pildammsparken är vår stolthet. Den har hängt med sedan Baltiska utställningen och dessförinnan hämtade Malmö sitt vatten från dammarna, då Malmö hade stadsmur.

    Nej det är inte gasplattan......det är något utomhus...!!!

    SvaraRadera
  3. Hulda

    Rätt svar är ett konstverk i glasfiber och format som ett UFO....så lyser det på natten....

    SvaraRadera
  4. Jaha du, allt kan man hitta på. Ja, jag menar konstverket förstås. Min gissning hade nog blivit kvällshimlen, med aftonrodnad, som speglar sig i något föremål. Men det hade ju blivit helt fel, så det var tur att jag inte hann gissa innan du avslöjade hemligheten ;o)

    SvaraRadera
  5. Stjärnkraft

    Ja jag kommer visa "konstverket" hur den ser ut i dagsljus.....Aftonrodnad kvällshimmel var inte illa gissning, men ändå helt galet...ha ha

    SvaraRadera