tisdag

Campingutrustningen (Nordkapresan).

Bilen var välpackad och baksätet fick användas som lastplats, då hundburen tar det mesta av lastutrymmet.

Vi hade införskaffat en hopfällbar vattendunk att ha i bilen till matlagning m.m.

Trangiaköket kom fram varje dag till både fika och middag. Vi åt bara på restaurant en enda gång under hela färden till Nordkap. Annars blev det vår burk och påsmat....ärtsoppa, makaroner och köttsås och andra soppor. Trangiaköket är perket ha med i bilen även vid vanliga picknick utflykter.

Här vankades det pasta........mums.

Gott blev det alltid....kan man leva billigare?

Jag tog med min portabla DVD spelare och ett par filmer. Denna maskin kom väl till pass vissa kvällar....en maskin som verkar onödig men är bra att ha med när övrig sysselsättning inte finns eller kan utföras.

Jag som älskar klassiker tog givetvis med "Helgonet" filmerna....med Roger Moore. Han är även min favvorit som James Bond.

4 kommentarer:

  1. Er resa är precis en sådan jag drömmer om att göra, köra upp och köra ner och laga lite mat sjäv och äta ute ibland och titta runt och bara njuta.
    Hur lång tid hade ni på er totalt?
    Jag skall visa min omgivning er resa så kanska den (omgivningen) kan tänka om efter alla dessa år!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  2. Snäckskalsdalen

    ja det är mysigt att bara fara runt men ändå ha ett mål men låta delmålen slumpa sig. Köket var värdefullt att ha med och det är INTE såomständigt att packa upp och ner hela tiden, bara man har samma rutin hela tiden med att lägga det fint ihoppackat igen.
    Vi hade inte satt någon bestämd tid för vår resa, vi hade ju 4 veckors semester men tog hela turen på nästan 2 veckor.

    Vi kommer säkert göra om det men då vill jag neråt i Europa.

    Ja hoppas din omgivning låter dig få drömmarna uppfyllda, för denna turen är inte så tung och jobbig som den verkar. Den är imponerande, vacker och ett kärt minne. Res gärna i augusti, då är avsaknaden av mygg, knott och en massa turister borta... ha ha

    SvaraRadera
  3. "Neråt i Europa" ... Vadå "neråt i Europa"? Sa jag inte i en tidigare kommentar att ni ska satsa på Finland? ;o)

    Ert sätt att resa stämmer perfekt med mitt sätt att resa! Jag minns speciellt en tur till Kolmården när lilla A var 5-6 år gammal. Vi samåkte med en kompis och hans son, med bilen fullpackad med allt som kan tänkas behövas. Vid Kolmården - där det annars kostar en bra slant att t.ex. äta - fällde vi upp backluckan på hans Range Rover och fixade värsta, bästa måltiden, till alla andra besökares stora förvåning ;o) Men det blev billigt och bra, med tanke på att resandet dit ändå kostade en skön slant för två rätt panka småbarnsföräldrar!

    SvaraRadera
  4. Stjärnkraft

    Jo Finldan blir det också säkert en gång....men först vill jag neråt i Europa.

    Ja allt är möjligt bara man försöker. Att resa kompakt och billigt är nästan mer kul och utmanande än att resa flott ibland...he he

    SvaraRadera