måndag

Från loppis, sportbil till en semester.

Emma låg på gräset nu i helgen och njöt. Det var sista lekarna med kompisarna innan vi åker på semester till Ångermanland och vidare till Nordkap.


Gräset i vår park hemma vid började så smått bli grönt igen efter en del regnskurar.

På lördagen åkte jag till Marknads börsen, där skulle jag sälja saker på loppis under halva dagen.

Men här var inte alls så mycket folk....vare sig som hyrde bord eller som kom på besök. Men men......ve den som ger sig...så jag stod kvar tiden ut.

Glasen var de sista sakerna jag hade....och jo....precis när jag skulle rulla in dom i papper för att sedan gå hem, så kom en dam och köpte alla. Så jag gick till loppis med 5 kartonger fyllda och två backar fulla med serietidningar.....gick hem med ett fåtal småsaker....skönt va? Jag hade bland annat elektronik, tidningar, glas,tavlor och små diverse saker.

Det var en låååång dag på loppis så när jag kom hem tog jag en lugn runda med vovven. Vi gick i parken hemmavid. Denna skolan, som är en högstadieskola, har härlig arkitektur och ligger fint.....

Salarna är inte stora och bakom röda muren små trädgårdar. Eftersom salarna ligger i längor bildas trädgårdar mellan dessa.

Grind in men sällan man ser någon där inne.

Jag går fram på framsidan och ställer mig vid denna träd dungen...Emma kissar och jag passar på fotografera framsidan.

En fulsnygg byggnad......samma här....en härlig arkitektur och en speciell skola.

Stjärnhusen är också tuffa....uppifrån ser dom ut som sjärnor och dom är hoplänkade i lång rad....

Emma njöt med en upphittad litem pinne.

Hemma på parkeringen stod ytterligare en sportbil. Grannen köpte en förra veckan och så en till denna helgen. Så nu har han två.....nice.
Denna röda var urläcker.

Kanske skall börja spara......gissa om det sög i köpgenen...ha ha..
Nu åker vi på semester...ses och syns alla bloggare.......!!!

8 kommentarer:

  1. Bra med loppis - riktig återvinning.
    Hoppas du får en riktig underbar semester.
    Du hade gissat att vi skulle resa till Kina, nej vi ska till Indien. Bland de som gissat fel drog jag ett tröstepris och det gick till dig. Jag hör av mig. När du kommer hem, gå in på min blogg så ser du vart vi reser. Nu ska jag läsa lite mera i din blogg fast timmen är sen.
    Kram Viola

    SvaraRadera
  2. Hejsan

    Oj tack för "tröstepriset". Ja detta är sista kommentaren innan vi reser från Malmö. Vi stannar visserligen hos A:s föräldrar en eller två dagar innan vi far vidare....kanske kanske lägger jag ett inlägg då....annars återkommer jag efter semestern med troligen intressanta upplevelser....

    Bye bye

    SvaraRadera
  3. Ja, du hinner väl inte läsa det här innan ni har dragit ... Men grattis till lyckad loppisförsäljning! Det är alltid en skön känsla att ha lyckats göra sig av med saker man inte behöver.

    Och så önskar jag dig och A en riktigt härlig långsemester! Ni har väl djungelolja med, så ni inte blir sönderbitna av alla mygg och knott?

    PS. Inte ska du spara till en sån där sportbil, hördu. Med din längd blir det bara obekvämt att ta sig i och ur, och ingen blir yngre med åren ;o) *hehe!*

    SvaraRadera
  4. Stjärnkraft

    Jo jag lyckades låna en dator hos A:s föräldrar. Vi mellan landar här en och en halv dag innan vi kör vidare uppåt. Ja, loppisen blev lyckad och en hyfsad förtjänst....man ska ju absolut inte räkna med några "rikedomar" efter en loppisförsäljning, men det blev en lagom penning ändå.

    Tack för din lyckönskan av vår semester....ja hela 5 veckor och så fick jag som sagt en bonus semester på 11 dagar ytterligare....ha ha...

    Någon djungelolja har vi inte, men får skaffa kanske....Skånsk blod kan väl inte var gott för mygg att suga i sig?
    Någon hojtaroljar blir det inte heller, den tiden har man kommit ifrån...ha ha

    Jo den där sportbilen gillade jag. Älskar röda små bilar. Hade faktiskt en Austin Mini "hundkoja" och trots min längd satt jag väldigt bra i den, i och med att den hade små hjul som sagt långt ut i hörnen så kunde hytten bli större.
    En gång när jag parkerade med den stod en liten kille på 5-6 år och såg på. När jag var klar och steg ur sa han: "Vilken stooor trampebil du har!!" ha ha...

    SvaraRadera
  5. Den där bilen var snygg, den såg ut lite som en leksaksbil.
    Ha en skön semester!

    SvaraRadera
  6. Bajsugglan

    ja du har faktiskt rätt, bilen ser ut som en dinkytoys leksaksbil. Men attans tuff....ratten satt på höger sida men en likadan med ratt på vänster sida vore kul och ha.

    ja skall ha en skön semester....åker vidare i morgon torsdag 12:e

    SvaraRadera
  7. Hei !
    For en trivelig blogg du har:)Her kommer jeg til å titte innom med jevne mellomrom.

    Ha en fin dag:)

    Mvh Berit.

    SvaraRadera
  8. Berit´s fotoblogg

    Hejsan...välkommen hit. Ja jag har inte lagt in inlägg på länge och det kommer ta några dagar till innan jag kommer kunna det. Har varit på en långresa ända uppe i Nordkap (Nordkapp) och har just nu mellanlandat hos min sambos föräldrar här i Skövdetrakten.....men när jag är hemma om några dagar så kommer inläggen igång igen och hoppas då att du kommer följa dessa.....jag kommer också följa dina.

    SvaraRadera