fredag

Min brors alster.

Jag brukar aldrig börja mina inlägg med text innan bilder, men i dag gör jag så. Eftersom jag och min lilla familj skall åka på semester på tisdag har det blivit sisådär med inlägg. Vi har införskaffat saker till resan för det kommer bli en långfärd från sydligaste Skåne och upp genom hela Sverige....och till och med in i Nordkap.
Men först ett bröllop i Ångermanland, och så skall det bli loppis i morgon lördag. När jag var på vinden fann jag bilder av min brors konst och jag vill stolt visa upp den. Han målar tyvärr inte så mycket i dag, vilket är synd för han gör fina verk.

Först visar jag stenarna han målar på. Nej det är inte "gnuggisar" som många tror utan han målar för hand med pensel. Mest insekter.

Här en olja som han hängde ut på galleri i Värpinge utanför Lund.

En oljemålning med vinterlandskap och vacker himmel, på samma utställning.

Dessa skånska gathus ser härliga ut. Även denna olja.

Här på denna oljemålningen får jag intryck av att en älg snart kommer travande.

Min farmor är en lycklig ägare till detta vinterlandskap. OK, jag har ju själv runt 17 tavlor av brorsan, men inget vinterlandskap.

OBS!!! fotona hade inte den bästa kvlitet, så är bilderna lite bleka eller slitna så är det inte tavlan......


Det var allt jag hade för i dag.......

8 kommentarer:

  1. Jodu, han är sannerligen begåvad, din bror. Hoppas han återupptar sitt konstnärsskap med tiden, för det är ju slöseri att låta en sådan talang gå på sparlåga.

    Passar på att önska dig och A en riktigt skön semester och trevlig resa!

    SvaraRadera
  2. Hej! Tack för du tittade in hos mig=0)
    Ja han skulle verkligen fortsätta att måla, det är ju synd att inte fortsätta med det. Du har ju också talang för att måla.. fortsätt du också =0)
    Hoppas vi får se mer alster från dig!
    Ha de bra! Birgitta

    SvaraRadera
  3. Jag gillar stenarna, de är stenfina!

    SvaraRadera
  4. Stjärnkraft

    Ja är det inte typiskt att personer som har förmågan inte får eller vill använda den??? Man kan ju bli tokig i bland på sådant.

    Tack för lyckönskan på vår semester....ja det skall bli intressant och åka upp långt upp.

    SvaraRadera
  5. Mittljuvaskafferi

    Mina skisser är inget mot vad brorsans verk är. Men så är jag ju bra på andra saker......faktiskt..ha ha.....jämnar väl ut sig.

    Ja jag kanske lägger ut mer skisser eller skrifter. jag skriver ju en hel del och håller på sen en tid med två böcker......nästan 150 sidor....så vi får la se??? ha ha

    SvaraRadera
  6. Bajsugglan

    Ja just stenarna är populära hos folk. Mest till jul, då både unga och gamla köper dom, för dom ligger så där lagom i pris. Egentligen säljs dom i trälådor fulla med halm, där stenarna ligger nerbäddade fint......

    SvaraRadera
  7. Han är jättebra på naturmotiv din bror. Jag gillar hans färger och stenarna var både vackra och roliga.

    En vacker dag kanske han får för sig att måla en liten eka också.

    SvaraRadera
  8. Cici

    Jag har sagt till honom om en tavla med en eka, men när det blir kan jag inte svara på....som sagt...något gör att målningen är i dvala......

    SvaraRadera