måndag

Efter en lång jobbhelg...........bara ta det lugnt.

I helgen mellan lördag och söndag fick jag låna jobbarkompisens BMW 325i Cab eftersom inga bussar gick löradg natt 24.00. Det var en upplevelse att köra denna lilla pigga bil.

Fast jag fick inte bak sätet så långt och mina 186cm gjorde att jag fick nästan sitta med ratten mellan knäna. Men det gjorde inget...körglädjen var så enorm trots detta.

Baksätet är inte mycket att hurra för men dock ett säte.

Efter helgens 34 timmars jobb är det måndag och jag gick ut en bra runda med vovven Emma. Här kommer vi vid Fair Play tennisstadion. En man håller på att byta ut reklamen. Emma vill bort och kolla....

...men närmare än så här gick vi inte, för vi kanske störde.

Vi fortsatte och gick längs tennishallen. Hösten såg ut att ha kommit men det var fröer från träden som ramlat ner och vissnat.

Längre bort i ett annat område, Lorensborg, hade detta nybyggda huset blivit klart och folk höll på flytta in. MKB:s lägenheter men har ingen aning om det är insats eller hyres.

Vi tog och gick under viadukten under Stadiongatan men då vi hade kommit över på andra sidan ville Emma undersöka denna uppgång som jag faktsikt aldrig själv gått upp i.

Vi kom så småningom fram till en park där det ursprungliga Bellevue gård ligger. Här kan hundar kissa och bajsa och springa lösa. Dagisbarn med personal genar denna park och här kan dom då plocka löv och annat att lära sig om.

Emma drog i kopplet och jag började ana vart hon ville. Jo vi hamnade hos mina föräldrar. Hon har ett enormt lokalsinne och vet vad hon vill. Givetvis fick både jag och Emma mackor och dricka.

Vid 16.00 var jag hemma igen. Då hade A slutat jobb och var hemma. Jag fixade en sommarsallad som vi åt med vitlöks dressing m.m. I hade jag champinjoner, ägg, paprika, tomat, skinka och isbergsallad.

Sedan en skön stund på balkongen innan jag skall åka och jobba natt.....denna gången färdas jag med buss.

10 kommentarer:

  1. Först tyckte jag det såg ut som ett cykeldäck runt ratten! men säg för farao inte det till ägaren!

    Och så undrar jag varför du inte heter "skånepågen"? Fint vilket som :-)

    SvaraRadera
  2. Osloskånskan

    Ja egentligen gillar jag inte "rattmuffar" men denna var i läder så det var ok. Men bilen var grymm att köra, fast jag egentligen inte är någon BMW älskare.

    Varför jag heter Skånegrabben???

    Det har jag inte tänkt på varför jag inte tog skånepågen....he he...men då kanske man förknippas med "pågatågen" eller "gåsapågen"? he he

    Skånska är ju tyvärr inte uppskattat överallt i Sverige, men jag har ändå ingen utbredd skånska....det finns skånska jag inte alls förstår.

    SvaraRadera
  3. Jag har också jobbat i helgen, har dock varit ledig idag.
    Men imorgon är det på'n igen! =)
    Hoppas natten blir lugn...

    SvaraRadera
  4. Jaså, det är Emma som styr och ställer? Klart att kursen ställs mot go´fikat då.

    SvaraRadera
  5. Vill hoppa på å åka med! :)

    SvaraRadera
  6. Vilken läcker sallad!!! Nu blev jag sugen ... Nu blir det äggkokning, inget snack om saken. Tack för inspirationen! :oD Men det får bli tonfisk istället för skinka, för det har jag hemma.

    SvaraRadera
  7. Daniel

    Välkommen hit.....ja du skulle åkt med...det var en härlig BMW tripp.

    SvaraRadera
  8. Stjärnkraft

    Oj tack för att du gillade min sallad. Det är smickrande att man kan inspirera med sina kunskaper....hoppas den smakar....

    SvaraRadera
  9. Monica

    Ja jag jobbar nätter, kvällar och dagar både vardagar och helger....trivs med det faktiskt

    SvaraRadera
  10. Cici

    Japp Emma bestämmer "tror hon" he he....men ibland styr vi kosan till mina föräldrar, för där trivs både jag och A och Emma

    SvaraRadera