onsdag

Spöke eller vad är det????

Hunden Sofus spexade i rastgården i går tisdag. Fick en söndertuggad plastburk som hatt, men han bara låg där som om inget hänt.

Vi traskade vidare mot en stor park "Vanåsparken" som ligger ett par kvarter från mina föräldrar.

Här är en av veckodags gatorna...jo ni hörde rätt. Sju sådana här smågator är det på väg upp till parken, en för varje veckodag och detta är onsdagsgatan.

Emma luktade på alla träd och ytor. Längesedan hon var här.

"Tjyvens vad det kliar"......Hmm..såhär gör Emma när hon skall klura ut ett jäkelskap.
Parken är lagom stor och fin. Nysatta träd och planteringar. Sägs vara gamla gravar under.
Givetvis blev det ett besök hos husses föräldrar. Men är det ett spöke här eller????

Nej då...det var Emma som tramsade med filten. Puh!!!

Ja, busig är man som sagt ibland.....detta var ändå inte det värsta buset.....!!!

Efter många timmar hos mina föäldrar gick vi hem och gjorde en enkel måltid...pasta, stekt bacon och stekta ägg.....lätt som en plätt och gott om nått.


I dag onsdag, efter nattjobbet, tog jag med Emma ut på en rejäl runda. Här har vi gått en bit och kommit till Swedbank stadion. Vi tar oss ut mot Hyllie via Holma och Kroksbäck.

Här skymtar kroksbäcksbackarna, här åkte man pulka som barn.

Dessa backar sägs ha kommit till då man byggde bostadsområdena runt omkring....och jorden som blev uppgrävd lade man i högar.


Nu kom jag och Emma äntligen till Hyllie vattentorn. Nu skall vi se hur långt de kommit sedan jag var här sist.


Nja, garaget för 1500 bilar och 1000 cyklar är snart klart.

Byggnaderna som skall tillhöra skyskrapan PHY är också nästan klara.

Här samma byggnad tillsammans med nya stationen till höger...jag återkommer hit då och då så ni får vara med och följa utvecklingen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar