fredag

Malmö dag & natt och lite till......

Det här är en nattbild på en av broarna över kanalen i Malmö. Tagen då jag varit hos min kompis P-O i andra änden av staden.

Detta är alla butikerna nattetid vid Södertull. Även denna bild vid kanalen, en bit från bron ovan.

En bit längre bort ligger denna skoaffär.

Mycket stel inredning.

I dag gjorde jag och A stan. Vi började med att besöka butiken Designtorget.

Dessa musmattor var coola. Den med tv:s testbild gillade jag skarpt.

Eller denna tygväska med ett mönster samma som ett visst porslin???

Det här var en kul grej. En julklapps önskan av mig. Kul gamla pin-up bilder både tecknade och fotografier. Givetvis är Marilyn Monroe med.

Bredvid ligger USA butiken Gray´s. Här kan ni kolla hemsidan.
Hattar i massor, även cowboy hattar fanns.

Posters i en massa olika motiv.

Vid entrén fanns denna dekorerade vägg.

Vi gick vidare och hamnade på Gustav Adolfs torg. Här pågick valkampanj men även torghandel. Solen sken skarpt.

A och jag.

I "optimistorkestern" (statyn) spelar denna gubbe. Tyckte han såg häftig ut och kunde inte låta bli ta en närbild.

Vi gick in på café Mäster Hans som ligger på Stortorget. Här är utbudet stort.

Men det blev en enkel fika innan vi vände hem igen till vår "lilla" vovve Emma.

6 kommentarer:

  1. Hei !
    Dette var morsomme bilder:) Ser ut som en spennende by, som har noe for de fleste.

    Ha en fin kveld.

    Berit.

    SvaraRadera
  2. Berit´s fotoblogg

    Ja jag tycker om att fotografera lite udda ibland. Närbilder gillar jag och från vinklar som man inte ofta tänker på. Som bilden med skuggan och gubben i orkestern.

    Ja Malmö har blivit spännande de senaste åren. Det är svårt att tro att den var helt öde på 80-talet då jag var tonåring. Det fanns inte ens uteserveringar och så var de flesta tomterna öde, med grus och plank.

    De få ställena man hade att gå till var McDonalds och Burger King....och mötte man 40 personer i stan, som då inte ens knappt hade gågata, så var det "mycket" folk i stan..he he.

    SvaraRadera
  3. Åhh! jag vet precis var du har gått idag! Och mönstret på kassen från designtorget heter "Picnic". Jag har ett fat och en skål i den serien.

    SvaraRadera
  4. Osloskånskan

    Tack för infot om mönstet på kassen. Ja den servicen är så fräck, skulle själv vilja ha vissa delar ur den.

    Minns inte om det var farmor eller mormor som hade det mönstret på sitt porlsin.

    SvaraRadera
  5. Porslinet står på understa hyllan mitt i köket. Ha, ha. Du har dåligt minne "grabben"

    SvaraRadera
  6. Monkan

    Nja jag har väl inget dåligt minne? Du är ju farmor, men inte till mig visserligen men halvt rätt hade jag ju...ha ha.

    SvaraRadera