torsdag

Åter till vardagen/film i Skåne

En tung vecka bestående av jobb och åter jobb...allt från 7 timmars pass till 20 timmars pass. Så i dag skall jag jobba natt och har lite tid över till att göra annat. På bussen från Vellinge i går natt fann jag en Metro. Det skrevs om valet och mandat....detta årets val blev helt otroligt konstigt.

Bussen anlände 23:40 till Södervärn och nu väntade stadsbussen hem. Nya akuten lös upp i nattmörkret.

I dag gick jag och A med Emma till stranden. Emma älskar havet och sanden där.

Hon möter på en ny kompis....hm en lustig sak tycker hon.

En av våra badbryggor.

Bostadsområdet Västra hamnen med Turning Torson.....

Emma grävde och busade i sanden. Det fick bli duschen när vi kom hem.
Som jag skrivit om innan så har jag varit med i en del filmer bland annat i Wallander. I dag skall jag filma för Filmlance som gör en ny Svensk-Dansk polisserie.....har ingen aning om vad jag skall göra och hur stor rollen är. Jag skall vara med 3 ggr, en dag och två nätter och bli filmad....mitt ute på öresundsbron mitt i natten.....så man är nervös. Filmen skall heta BRON.
Återkommer ev. med bilder och sådant under inspelning.....

4 kommentarer:

  1. Helt otroligt konstigt....ja det blev det verkligen! Man är liksom fortfarande i chock!
    Härligt att ni kan komma ut till så fin natur med hunden.
    Jaha du så då får man spana efter dig i rutan då!
    Lycka till på inspelningarna!
    /Eva

    SvaraRadera
  2. Mina dagar

    Skrattar...ja jag vet inte hur mycket jag kommer synas i serien men hoppas en del...3 dagar är ovanligt för statist roll...jag provfilmade för dom i våras och då till en huvudroll faktiskt. Nu ringde dom och ville ha mig i denna filmen....men har inte sagt ett dugg mer...ha ha....så man har fjärilar i magen. Detta bolag brukar ta med en del okända i filmer även i större roller...i filmen Patrik 1.5 var ju huvudrollsinnehavarna okända. Men jag tycker det är kul oavsett att få va med när en film blir till. Bron, att få vara ute på Öresundsbron mitt i natten...den skall ju stängas för trafik...mordet i filmen skall ju ske där....så bara det blir stort.

    Ja Malmö är fint.....vi har mycket att välja på och nära till det....synd att inte fler här i Malmö inser det.

    SvaraRadera
  3. Jassåminnsan,du är skådis du!=)Du jobbar visst i Vellinge. Det har minsann jag ochså gjort en gång i tiden på ett företag som heter Metallmekan, kanske du känner till.
    Lycka till med inspelningen.
    Lena

    SvaraRadera
  4. Lena


    Ha ha...Skådis? Nja, statist på olika nivåer....I dag var det den 5:e filmen jag kommer vara med i. Hela dgen i dag har vi filmat ute och på kontor och nu den sista i månaden ute på Öresundsbron då teamet kommer stå med bussar till oss och man blir sminkad och klädd...skall bli en otrolig upplevelse att få vara på bron mitt i natten.

    SvaraRadera