fredag

Felskriven skylt

Ica...... hallå, men vem har stavat hos er???

12 kommentarer:

  1. Haha....alltid lika kul med såna felskrivningar.....eller så kanske dom inte vågar skriva rätt, kvoten av torsk är kanske redan uppfiskad......men kul är det!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  2. Snäckskalsdalen

    Njo, jag tror snarare att den som skrivit har gått efter uttal, som man gjorde i gamla handlingar på 1700-talet.....som här i Skåne sa man Hongen till hunden...men skrev hongen.....samma tror jag med denna skylten.

    Många säger ju Tosk när dom uttalar det i tal.....jag har fiskat tosk...och då har det blivit samma i skrift....det är min teori. Det har hänt förr att jag sett personer skriva så som ordet sägs...

    SvaraRadera
  3. Jag tror också det är en redig skåning som skrivit fel

    SvaraRadera
  4. Snällasnälla! Får jag "låna" bilden till min blogg? På norska är en tosk en dumskalle, pliiis?

    SvaraRadera
  5. Osloskånskan

    Ja då....man har ju inte ensamrätten på något motiv som alla skulle kunna fotografera, fast jag själv har tagit den. Så kopiera du bilden...det är ok.

    Så på Norska blir det "2 dumskallars fileér för 42:-?" ha ha

    SvaraRadera
  6. Ja, nåt i den stilen :-) Tack! Jag länkar dej!

    SvaraRadera
  7. Det er nok en orntlig tosk som skrevet dette på skilten trur eg hihi.

    Tack för ditt besök förresten.
    Här har det varit tunt med bloggbesök, men nu blir det bättre framåt hösten.
    Sköt om er där nere i Skåne.
    Klems Synnöve.

    SvaraRadera
  8. Ha ha...men du, tänka om tosk är en ny fisk sort? Eller det kanske inte ens är en fisk?
    Heummmm......

    SvaraRadera
  9. Osloskånskan

    Hoppas bilden kom till glädje.... ;)

    SvaraRadera
  10. Synnöve

    Tack för ditt inlägg Synnöve...ja du har nog rätt. Sköt om er också....

    SvaraRadera
  11. Mina dagar

    Ja kanske en ny fisksort.....ur det inte var gös får då kanske det blivit gås...ha ha

    SvaraRadera