torsdag

Resan till Jönköping & Elmia

Efter en lång stund i bilkö inne i Jönköping kom vi så äntligen till Elmia, där det skulle vara husvagns & husbils mässa.

Vi började kolla på husbilar och plötsligt dök detta monster upp. Ungefär 3,5 "nätta små" miljoner kostade detta ekipage inkl. Mini Cooper bilen som hade eget garage i husbilen.

Ömsom husvagnar och ömsom husbilar klev vi in i. Som denna Kabe husvagn.

Så lång att jag inte fick med hela i kameralinsen.

Denna husbil var flott.....

Till och med snurrfåtöljer bak.

Cabby var inte sämre och visade upp sitt långa ekipage dom också.

Här var också montrar som ställde ut muggar, tallrikar, skålar m.m. till husbilar och husvagnar. Det fanns en uppsjö av tillbehör och annat.

Det var många besökare trots en Torsdag.

Villavagnarna var enorma...som denna 40-kvm stora.

Som en hel sommarstuga och flott.

Sist och minst...denna husvagn, som jag kallar Kalle Anka vagnen, som var charmig men obekvämt liten. Den här går inte ens att campa med...he he.

8 kommentarer:

  1. Jag tror jag flippar, du har en bild på en Tabbert, en Kalle Anka husvagn, den har jag spanat in länge, är den inte bara för sööööt.
    Fast det är tydligen husbilar som gäller numera, men jag vill i alla fall ha en Kalle Anka.
    Angeta kram

    SvaraRadera
  2. Snäckskalsdalen

    Ja Kalle Anka vagnen är charmig men själv tyckte jag den var totalt oanvändbar. Det fanns enbart en u-formad lite soffa, med sittdynor storlek XS och man kunde sitta och laga mat samtidigt. Men då hade man knäna mot vasken....nja...he he...det var trångt och skört. Packningen kunde få plats i en minimal liten garderob. Men är man själv och den kan ha yttertält så är det en charmig liten sak....

    Det mest knäppa var ju den där stora husbilen för 3,5 miljoner som jag visar i bloggen..där man får en bil till och där husbilen är ett garage.

    Själv så gillade vi mest Kabevagnarna.....men då vill jag ha en med stalldörr, alltså som går att dela.
    Det vimlade i alla fall av husvagnar och husbilar.....även på parkering utanför Elmia.

    SvaraRadera
  3. Helt otroligt vad man kan få av "hem" på hjul!!

    SvaraRadera
  4. Kul att se lite bilder från mässan! Det blev inte av att vi kom dit i år...

    SvaraRadera
  5. Osloskånskan

    Ja ibland undrar man hur mycket ideér som finns kvar när det gäller boende...he he. Att på dessa små ytor få in så många möjligheter och saker....helt otroligt.

    SvaraRadera
  6. Freedomtravel

    Hej och välkommen till min blogg.

    Ja det var faktiskt en upplevelse att få komma till mässan. Men har du missat den så skall tydligen Kalmar ha samma mässa nu i slutet av september...men då är det vissa dagar med bara husbilar och vissa med bara husvagnar.

    SvaraRadera
  7. Tja, en annan är ju inte precis lagd åt det där husvagns- eller husbilshållet. Inte ännu i alla fall. Men gud vet vad som händer med åren? Visst skulle det vara rätt skönt att bara packa husbilen och dra iväg precis dit näsan pekar, men till såna äventyr tarvas en välgödd ekonomi. Sen tror jag, ärligt talat, att jag skulle få lite spel av att det är så trångt - t.o.m. i den där 3,5-miljonersmodellen ;o)

    Inte går väl A och du i husvagnstankar..?

    SvaraRadera
  8. Hej

    Jag kan hålla med om att man kan få spel i mindre yta en längre tid, det skulle jag nog inte stå ut med. Men jag kan tycka det är mysigt att som du säger, packa väskorna, och ge mig av ett par veckor.
    Vi är inte helt emot husvagn och köra omkring med ibland, just för att vi har hund. Det blir lättare finna boställe då.

    Farfar hade husvagn i Falsterbo när jag och min bror var små och där tillbringade vi en del tid.
    Vi får väl se hur jag och A gör......men inget i prisklass med det på mässan...he he....inte den där 3,5 miljonaren i alla fall....det var liiite för bra tyckte jag.

    ha ha...lite åt James Bond stuket.....

    SvaraRadera