tisdag

Unite For Women, barnvagnsmarsch

Om ni läste min måndagsartikel så skulle det ske en barnvagnsmarsch i dag från Möllevångstorget till Stortorget angående kvinnors rätt till mödravård. Jag och A var nyfikna på detta och åkte dit för att kolla.

När vi kom vid 16.30 hade endast ett fåtal samlats vid statyn.

Men efterhand som vi stod och väntade kom fler och fler och ännu fler.

Från alla håll dök det upp mammor & pappor med sina barnvagnar.

Alla stod beredda att ge sig i väg mot Stortorget.

Ballonger och standarer var tydliga med sina texter.


Hela torget lystes upp av vårsolen.

Här i krokarna är alla, då menar jag alla, elskåpen målade i olika mönster.

Men kanske inte lika tuffa dekorationer på alla.

Fruktaffär, billig kanske, men ser inte så fräsch ut?

Jag och A gick ner i ena ändan av citytunnelns nerfart vid Triangeln.

Olika dekorationer mötte oss, som dessa klot.

Eller denna ljusuppsättning.

Inne i väggarna for laserstrålar fram och tillbaka.

Nyanlända resenärer lämnar Öresundståget.

"Se upp för dörrarna, dörrarna stängs" skreks det i högtalarna från tåget.

Så upp för rulltrappan och så är vi i andra ändan av Triangeln.

En bit bort hördes marschens musik, så jag ilade dit med kameran.

Oj så många som marscherade, detta var ju bara halva styrkan......

.....här kommer fler.....

....och ännu fler......





Se filmen från marschen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar