söndag

Fest, promenader och hundutställning.........

I fredags var jag bjuden på fest hos det företag jag är anställd på. De hade hyrt en lokal i stan för vi skulle bli 181 personer.

Vid Triangeln skulle jag möta upp min arbetskamrat, som skulle göra följe till centrum, där festen skulle äga rum.

Vi hade fått låna Sirius ordens lokal. En pampig sal satt vi och åt buffé i.

Festen varade länge och så föjlde efterfest m.m. och så råkade man komma hem 06.00 tiden......gamla gubben som man är. Haha.

Mör, skör och lite sjuk, halsont, gick vi en tur i Bo01 området. A:s föräldrar var på besök och hit brukar åka och promenera med dom.

Vädret var toppen, rena vårsolen.

Folk börjar röra på sig och komma ut mer och mer nu när solen lyser så fint.

Emma gillar snusa runt och njuter även hon det fina vädret.

Här är alltid lika intressant att gå, det är något nytt var gång.

Här står A och Emma och bara njuter......

Så har vi även det kända Turing Torso, eller TT som jag och min sambo säger.

Byggstilen är verkligen olika och fantasin har använts rejält hos arkitekterna.

Ja verkligen blandad stil på husen.

Huset med stenfasaden gillar jag skarpt...riktigt kul och tufft.

Nu gick vi mot bilen och sedan åkte vi hem. 20 kronor timmen kostade parkeringen.....hmmm.

I dag mådde jag ännu lite dåligt i halsen, men vi tog ut till Jägersro ändå där det var hundutställning. Osmart nog har man rivit gamla mässhallen och inte ens börjat på nya, så tält har fått resas på travbanan Jägerso parkering.

A och hennes mamma är på väg mot entrén.

Mamma mia, här vilmade det av folk.

Allt från pyttesmå hundar till bjässehundar ställdes ut.

Intresset var stort bland besökarna.

Här står två nervösa deltagare och pysslar om sina hundar.

Det såldes en massa till hundar. Klistermärke, koppel, nyckelringar, bajspåsar m.m.

Även här var mycket folk.

Dommarna hade det knepigt att välja ut vinnaren.

En av dom ger tecken åt en tävlande.

Förväntningarna var stora och väntan lång bland deltagarna.

Här står en tjej och gör en tofs på sin nykammade hund.

Nu i kväll tog jag och A en tur med Emma i parken. A:s föräldrar hade åkt.

Även denna kvällen, liksom den på Bo01, var fin.

Isen låg kvar men höll inte för större belastning.

Kronprinsen och statyn Pegasus.

Folk njöt på bänkarna men även gåendes längs gångarna.

Någon matade fåglarna.

Fiskmåsarna är alltid på språng när det gäller mat.

Det var många gäss här, men denna gången passade Emma sig för att göra närmanden, så hon inte blir biten i rumpan igen av en gås.

6 kommentarer:

  1. Inge snö?? Har har vi massor kvar än. hundutställningar har man varit mycket på då svärmor hade kennel med rottisar. Tackar för de fina orden.

    SvaraRadera
  2. Var var det du var på bilderna med de många husen? Hyllie? Nä....?

    SvaraRadera
  3. Du måste vara gjord av ett segt virke, gubbe lille! Ja, jag menar eftersom du orkar vara uppe och rulla hatt ända till 06:00 ;o) Jag blev trött bara av att läsa om klockslaget - haha!

    Jag säger som jag brukar när jag får se dina eller Monkans bilder från Malmö: får jag bara råd nån gång SKA jag ditåt!

    Hoppas du kryar på dig, för det är inte skoj att vara förkyld när våren kommer. Ha en fin kväll och hälsa A!

    SvaraRadera
  4. Corrina

    Ja snöfritt ju..haha.....vad mycket hundar där fanns på utställningen och olika raser....alltid kul att se.

    SvaraRadera
  5. Osloskånskan

    Nej inte Hyllie....på Hyllie har dom inte hunnit börja bygga hyrehus och bostäder ännu. Nej jag var nere i Bo01 i gamla Kockums varv hamn.......där byggs förfullt....vi får många nya stadsdelar i Malmö inom de 10 närmaste åren.

    SvaraRadera
  6. Stjärnkraft/Nina

    Ha ha....rulla hatt.....kul uttryck. Ja många frågar mig hur jag orkar saker och ting. Att jag har segt virke m.m.. Det har kanske med alla mina dagliga promenader att göra sen 13 års ålder. Ja snart 44 bast men ve den som ger sig. Måste ju hålla i gång för "pumpens" skull. På mig är den ju som sagt extra skör.

    Ja som jag också sagt innan är jag stolt över Malmö, fast det skedde en skottlossning i dag precis utanför dörren, så är jag varken rädd eller missnöjd med att bo här...för trots allt är det en lugn och vacker stad.

    Har tagit lite piller nu och dämpar min halsont, så får hoppas jag är bättre i morgon.

    SvaraRadera