onsdag

Under solen

Pildammsparken är välbesökt av mig och nu hade jag med Emma. Parken är en av mina favoritställen i Malmö.

Caféet vid Margareta paviljongen.

Stora dammen med vattentornet.....härifrån togs dricksvattnet till Malmö för längesedan då vi hade stadsmur.

Tornet ligger högt uppe på en kulle.

Emma kollar surt på en gås. Vi hade råkat komma för nära och gåsen hade nafsat Emma i rumpan...haha...vilken syn.

Men sedan glömde hon gåsen och mindes att husse hade godis i fickan, så hon började med sina tiggande läten och konster.

Att snacka eller nästan skälla kan hon bra.

Tror ändå hon hade skönt i solen trots bettet i rumpan.
(Obs, kolla mannen på bilden i sidspalten till uppe till höger, gissa vem det är och skriv gärna svaret vad ni tror samtidigt som ni kommenterar. En ledtråd: han är jättekänd).

6 kommentarer:

  1. Men sicken fågel och ge sig på en stor hund! Måste lida av hybris, hihi... Visst är det kul när vovsingen pratar... lillen gör också så.
    Hulda

    SvaraRadera
  2. Hulda

    Ja jag har sett gäss som bitit joggare i parken med, så det är inget nytt. Men Emma såg så förvånad och kul ut när gåsen bet i rumpan på henne, och vilket ryck hon gjorde...haha

    SvaraRadera
  3. Tsst-tsst, snöfritt ... så löjligt ;o)

    Det har ju varit lite turbulent där nere i dina trakter den senaste tiden, och då menar jag inte väderleken. Så det är kanske ett gäng gerillagäss som håller till där i Pildammsparken..?

    Bilden kan jag! Ja, åtminstone tror jag det i alla fall. Är det inte den killen som spelade Emil i Emil i Lönneberga-filmerna?

    SvaraRadera
  4. Stjärnkraft

    Allstå nu blir jag imponerad. Du svarade rätt på bilden. Det va kanske det vita håret som du tog det på? Haha

    Ja Emma såg sååå kul ut när gåsen bet...hehe

    SvaraRadera
  5. Stackars Emma, rumpan ska man vara rädd om och gäss kan vara nog så aggressiva.
    Men att det där ska föreställa "Emil"? Det hade jag aldrig kunnat gissa. Emil var ju söt!
    Skrev denna kommentar i går men glömde förstås att skrolla ner och skriva in kontrollorden - igen!

    SvaraRadera
  6. Cici

    Ja jag trodde inte heller det var Emil men det är det.....jag kollade på alla andra som va med i Astrids filmer, så förändrade dom är.

    SvaraRadera