lördag

Lite blandat

För en tid sedan såg jag att Fair Play tennisstadion höll på att göra klart för nya bygget. Hallen ligger nästan hemma vid oss.

I veckan gick vi i Rönneholmsparken med Emma.

Hon gillar nosa och kissa här i lövhögarna.

Ett kärlekspar har förevigat sin romans i ett av träden.

Barnen bara fyller på Nappaträdet med mer och mer nappar.

Här är kul att kolla alla lapparna där det är skrivet vems det har varit m.m.

Överallt lappar och nappar.

Fyra åriga Bianca har hängt sina här.

I går hittade jag denna lapp hos mina föräldrar. De rensar ut gamla ärvda saker.

Vy från hållplatsen där jag tar bussen på morgonen.

Åt andra hållet.

Köpte en kyckling kebabefter jobb i dag.

Nya akuten får bli sista bilden.

8 kommentarer:

  1. Är det akuten i Malmö? Det var den häftigaste akut jag sett, urläcker! Dit vill man ju nästan, fast man så klart inte vill!!!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  2. Snäckskalsdalen

    Japp det är nya akuten i Malmö. Den stod klar förra året. Lite fägrglad är den också.

    SvaraRadera
  3. Osloskånskan

    Akuten ligger på sjukhusområdet bara en bit från gamla medicin och kirurg akut. Även sjuhuset garage är utbyggt och fint nu.

    SvaraRadera
  4. Snyggt! Fast det struntar man väl kanske i när man vacklar(?) dit...

    SvaraRadera
  5. Osloskånskan

    Ja jag tror inte heller man lägger märke till form o färg om man ligger i ambulansen i full fart...hehehe.

    SvaraRadera
  6. Urläcker byggnad, den där akutmottagningen! Det är något väldigt speciellt med rundade hus. När jag var barn var det mode ett tag att bygga runda kåkar. En av mina kompisar bodde i ett sånt hus och det var verkligen annorlunda på insidan mot vad man var van vid. Jag var grön av avundsjuka, det minns jag tydligt ;o)

    SvaraRadera
  7. Stjärnkraft/Nina

    Tittar du noga i förstorat läge på bilden så ser du att runt om hela huset är det glasskivor som står på tvären rätt ut.
    det rä också rätt coolt.

    Men som med mycket annat innan folk vant sig så är inte denna byggnad omtyckt men till sist blir man van. Jag gillade inte Öresundsbron alls i början, men när den stod klar och jag såg fördelarna med den så började jag avguda den. Det är visserligen för och nackdelar med allt, men man får gå till sitt hjärta och se vad det tycker, så följer man det.

    SvaraRadera