måndag

Besök på restaurant och åt Indisk mat.

I dag med jobb, och klassen som vi var där med, gick vi till Malmö Stadsbibliotek. Här annonserades det för fulla muggar.

Barnen hade också en annons tavla.

På eftermiddagen åkte jag och killen jag jobbar för, ut till Hyllie och till PHY. Solen sken och allt var så skönt där ute. Nu ser man hur allt kommer sammanfalla. Bambu/vass runt planteringarna. Stationen står där så Sci-Fi aktigt, man tror (ufo-t) skall lyfta när som...haha.
Emporias fasad är snart klar.


Nu kommer mer och mer butiker och mer reklam upp här ute också.


Arena ligger fräckt kortändan av torget.


Träbänkarna var sköna och sitta på och blev varma i solen.


Fontänerna var visserligen stängda men här ser ni hur dessa vattenbädda ser ut...är fontänen på ska vattnet rinna över kanterna och ner på sidorna.


Översväming? Nej då, men kameran nuddade nästan vattenytan.


På kvällen när jag kom hem, ville A ut med Emma en lång tur. Det blev åt mina föräldrars håll och här stötte vi på en kul butik med leksaker för barn.


"Vita muren" kallas denna mur. Men W heter han som bor där och hans hund Kango leker med Emma ibland. Ett halvböjt hus och väldigt stort.


Här är restauranten.......uppe vid Möllevångstorget.


Salladen kom in först och den var god.


Se kom maten. A tog kyckling och jag Biff.


Nya Med/Kir akut.


Japp så avslutar jag här och meddelar också att en artikel uteblev i dag i och med jag jobbat hela tiden och inte kunnat skaffe en på grund av tidsbrist.

6 kommentarer:

  1. Hade det gått att åka ufo hade SJ fått klappa igen, och jag hade varit hemma i Skåne på en kvart! *härliga tanke*

    SvaraRadera
  2. Osloskånskan

    Haha....jo....själv skulle jag vilja ha en tidsmaskin ibland...det vore kul.

    SvaraRadera
  3. Hej! Härliga skåne!
    Visst är vi systrar, trodde du visste det. Lika som bär, är vi inte??! Hihii!

    Ha det bra. Hälsningar,
    Paula

    SvaraRadera
  4. Hejsan


    Har inte alls reflekterat över det, men nu när jag vet så trillar en "femöring" ner. Haha,

    Jo rätt lika ändå....

    SvaraRadera
  5. Hej! Ett tag sen jag varit här oss dig. Tiden - vart tar den vägen?
    Roligt att se dina bilder och jag börjar känna till Malmö - lite grann.
    Vad mycket roligt barnen får göra i skolan idag. Egen anslagstavla - va kul.
    När vi kom hem från Indien sa vi att det skulle dröja ett tag innan vi lagade indisk mat.
    I veckan gjorde vi det och blev nostalgiska
    när vi kände smakerna.
    Ha det bra.
    Kram Viola

    SvaraRadera
  6. Polargrevinnan

    Ja började undra vart du tagit vägen, som bloggare bryr man sig om sina kontakter ju..hehe.
    Den indiska maten är god, för att inte tala om Nan-brödet. Malmö växer...riktigt kul att följa.

    Ha det......

    SvaraRadera