lördag

Emma besöker Monkan

I dag besökte Emma och jag mina föräldrar....Monkan här på bloggen.

Här står hon, Monkan, i färd med att klippa i fruktträden.

Här blir Emma kliad av C, min pappa.

Det var trädgårdsarbete som gällde i dagens vårväder.

Glödlampor behövdes bytas.

Emma bevakar lugnt och stilla allt som händer runt omkring.

Solens strålar värmde här nere på hennes filt...hon hade rejält skönt.

Ena sidan på huset. Spaljepäronen mot väggen.

Det var vimpel i stället för flagga....

Inga blommor var ännu satta men det blev ändå en fika på altanen.

12 kommentarer:

  1. Ni har ju vår, det är väl ändå inte riktigt rättvist.....men det ser härligt ut. FIna bilder.
    Agneta kram

    SvaraRadera
  2. Snöfritt??? *skakar på huvudet* Det är häpnadsväckande hur några hundra kilometer hit eller dit påverkar årstidernas växlingar. Här på Åland ligger snön ännu halvmeterdjup i min trädgård och färjorna kör fast i isen på väg till eller från vår övärld :o/

    Blir faktiskt lite avundsjuk på Emma, som kan ligga och gona sig i vårsolen - och på Monkan och C, som kan dra igång med vårarbete på gården.

    Ha en skön söndag, hördu!

    SvaraRadera
  3. Snäckskalsdalen
    Japp, helt fritt från snö och fika ute......*retas* är ju precis som det ska va....he he

    SvaraRadera
  4. Stjärnkraft

    Ja det kan skilja på väderleken bara på några mil. Mina mor o far föräldrar hade stugor bara 8 mil norr om Malmö och om här va snöfritt o plusgrader så kunde man åka längdskidor på landet.......ja jag låg lite hos Emma på filten....gosigt hon hade.

    SvaraRadera
  5. Och så har du varit trädgårdsmästare också minsann! Vilket underbart väder vi har. Det blir en dag i solen idag också. Hoppas du också är ledig idag!

    Och du, vilken tur att du lagt upp en ny kategori på bloggen: glödlampor.... Hoppas på en massa spännande inlägg om detta framöver, ha, ha *retas*

    Kram och ha en bra söndag!

    SvaraRadera
  6. Petra

    Ha ha ja jag gillar hjälpa till i trädgården i den mån jag kan o får. Ja kom inte på så många kategorier så skrev glödlampa..ha ha..men det är typiskt mig för jag gillar mer åt det udda o ovanliga.

    Nej jag är inte ledig. Har åtts timmar att jobba plus att jag riskerar bli inbeordrad i kväll också. Mig gör inget men tänker ju lite på A, min sambo.

    SvaraRadera
  7. Din stackare, men du, nästa gång du är ledig när solen skiner och vi andra jobbar, då kan ju du njuta och passa på att reta oss andra lite!

    SvaraRadera
  8. Petra

    Som tur är har jag ett jobb som passar mig perfekt...förutom hygien och hushålls sysslorna så får man va ute mycket och följa med på allt mellan himmel och jord....tater, bio och fika.....så då jobbar jag ju gärna lite extra..ha ha.

    Men visst, om någon vecka är jag ledig 4 dagar i rad, gissa om jag skall retas....haha o du....de 4 dagarna i rad har jag en gång var månad...haha.....*retas*

    SvaraRadera
  9. Vilken lyx för Emma, ligga på en sån fin filt i vårvädret ute på backen.

    SvaraRadera
  10. Men så mysig dag! Framkallar verkligen vårkänslor:)
    Jag som har sonen i Lund måste ringa o fråga om han har haft en solig o fin helg!
    GIllar dina föräldrars hus och trädgård!
    Ha en fin vecka!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  11. Cici

    Ja Emma är en bortskämd hund. Hehe....men visst skall hon få leva i ett lyx och njutningsfullt tillstånd också som vi människor.

    Ja hon somnade som ett litet barn sen på filten.

    SvaraRadera
  12. Mina dagar

    Det kunde verkligen kallas vårkänslor hos mina föräldrar. Solen lös, fåglarna kvittrade och fika på altanen...kan det bli bättre? hehe

    Ja är stolt att mina föräldrar har det huset, det är faktiskt rätt speciellt.

    SvaraRadera