fredag

Ett udda biobesök.

I dag bjöd jag min pappa på bio.
Vi båda var nyfikna på Åsa-Nisse filmen.
Vi båda gillar de gamla svart-vita filmerna med John Elfström.

Så vi for till Filmstaden.

Det var inte många denna torsdag kväll och salongen där vi satt var max 15 personer, mest medelålders...haha.

Så här tomt har jag nog aldrig sett dessa godis, läsk och snacks diskar... aldrig...oj oj.

När vi gick ut ekade korridorena tomma. Filmen var ok och den kunde varit lite mer vanlig Åsa-Nisse men var mer åt Götakanal hållet.

Att Kjell Bergkvist skulle göra Åsa-Nisse rollen var förvånande och imponerande. Det brukar inte vara hans typ av roller, så det var kul och se.

Johan Glans var kul, men så är han ju också Skåning...haha :)

Johan Rabeus som "Handlaren Sjökvist" var lika sliskig som i de gamla filmerna.
(Bilderna tagna ur filmen).

I dag var det jobb hela dagen och efteråt gick jag och A för att handla. Blev sugen på Skåne-pepparkakor. Det är runda kakor gjorda av mjuk pepparkaka...mums.

Testade olika inställningar på min mobil, och tog A som "cartoon" inställning.....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar