måndag

Hyllie PHY i Malmö och en minnestavla

Datorn har varit trasig i ett par veckor nu och vi tycks inte få en ny på länge. Vi har en dator via en instans och det är dom som fixar och donar med den. Men i dag fick vi låna en dator av vår bästa vän.Så här kommer inläggen igen.
Ovan ser vi en del av Hyllie Point i Malmö....

Här byggs Emporia...ett enormt köpcentrum i glasfasader.

Stationstorget

Hyllie vattentorn som en gång stod öde....kommer snart stå mitt uppe i en park mitt i metropolen Hyllie.

Spåren håller på att färdigställas.

En av dagarna nu under datahaveriet var vi i Lommas tallskog med vovven Emma. Här lekte man som barn med sina Action man och tillbehör...ha ha

Hösten nalkas överallt nu

Så även i våra parker, som här i Kungsparken.

Denna akvarell tavla har i alla år hängt hos farmor och farfar. Jag var livrädd för polisen i bakgrunden. En kul och mysig tavla i dag men skrämmande för en liten kille.

2 kommentarer:

  1. Kul att få se bilderna!
    Ja nu är det dags för mössa och vantar burrrr...
    Tänk att man kan komma ihåg känslan av tex. rädsla när man ser på en tavla som fanns när man var liten! Kul att det känns bättre idag;)
    Ha en fin dag!
    /Eva

    SvaraRadera
  2. Mina dagar

    Ja enligt mig så skall barn ibland få känna den där lilla rädslan och spänningen, det tillhör ju barndomen. Tavlan i mitt inlägg har satt sig i minnet för alltid, just för att man var skraj..ha ha.

    Äntligen är hösten här. Ja jag gillar hösten för jag har det jobbigt med värme. Nu luktar det så gott ute med löven och det är friskt och skönt. Solen lyser så där mysigt varmt.

    Ha en fin dag på dig med......

    SvaraRadera