söndag

En regnig dag

I morse innan jag stack till jobb såg jag Emma ligga och jäsa i soffan i lilla rummet.

Dessa dörrprydnader köpte jag och A i Örebro, Wadköping då vi bodde där.
Kronblom ovan och hans fru nedan.


När jag kom ut på gården i morse luktade det friskt och höst...mmmm.

Sista jobbardagen på Trelleborgs lasarett. Här tar jag en efterlängtad fika.

Fikarummet mot korridoren

Hemvägen var mycket regnig och det hade mörknat p.g.a regnmolnen.

Såg att nya stationen på Hyllie lös. Ville ta en bild.

Emporia håller på att få sin fasad.

Även spåren och perrongerna lös upp.


Nu öste regnet ner...dags åka hem.



Om ni kan...se filmen på stationen....kolla noga så ser ni en lampa som åker runt runt på den...

8 kommentarer:

  1. Hallå i stugan.
    Vilka bilder.
    Gillar bilden från bilturen.

    Ska du sluta på Trelleborgs lasarett?

    Här är det höst och lite vitt på backen. Trodde vintern var kommen, men så fel jag hade. Det la sig inte det som kom ner.

    Nu ska jag ha en kopp glögg med gubben.
    Ta han om er där i Skåne.
    Kram Synnöve.

    SvaraRadera
  2. Härliga bilder och visst är det härligt när det luktar höst ute, lugnt och skönt! Vilka mysiga dörrprydnader ni har.
    Jo, jag ser lampan som åker omkring!!!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Synnöve

    Nej alltså jag jobbar som assistent åt en person som just nu ligger på lasarettet och det var sista dagen i dag han ligger där, därför är det sista dagen där.

    Oj oj...glögg..det där lät gott....

    SvaraRadera
  4. Snäckskalsdalen

    Ja jag gillar också dörrprydnaderna.....dom är ju lite speciella.

    SvaraRadera
  5. Gissa om jag flinade åt bilden av Emma? Egentligen ser hon ju inte klok ut som hon ligger där i soffan, med ögonvitan som en lysande prick i nyllet, men samtidigt så härligt avslappnad att man inte kan annat än le åt henne.

    Här har det regnat heeela, lååånga dagen. Det gick med andra ord åt pipsvängen med mitt planerade tranbärsplockande, men inte hänger jag läpp för det. Det var faktiskt skönare att sitta inne framför brasan och virka ;o)

    Ha det gôtt!

    SvaraRadera
  6. Stjränkraft

    Ja Emma har konstiga utseenden ibland. Jag och A undrar ibland om hon verkligen är en hund eller den felande länken....ha ha

    Tranbär...låter gott. ja regn har vi haft också och det har verkligen varit grått och mulet. hela motorvägen mot Trelleborg var full av pölar och det var spårigt att köra.

    SvaraRadera
  7. Hej grabben, himmel som hon fläker sig i soffan "lilla" Emma.
    Skönt du slipper sitta på lasarettet mer.
    Ha det skönt och ta vara på er
    Monkan

    SvaraRadera
  8. Monkan

    Ja hon fläker sig i allt som går att fläka sig i..ha ha....

    I dag har jag ledigt till 21.00...så ska bara njuta jag och Emma.

    SvaraRadera