fredag

Är kattvakt

Det är natt och jag sitter i Vellinge efter arbetspasset och väntar på bussen hem.

Allt är så tyst och öde,

I veckan har jag och A suttit kattvakt till mina föräldrar. En av dagarna passade jag på att låna A:s cykel...en härlig cykeldag.

Parken hemma var klädd med hösten färger.

Både torrfoder och burkmat gillar kissen.

Mjau....det var mig en katt till att vara svårfotograferad. Satt ej stilla.

Nu är kisen mätt och jag får hem till vovven Emma som väntar på sin tur att få mat och vallas.


2 kommentarer:

  1. Godmorgon.
    En söt lite katt.
    Det är alltid svårt att lämna en katt man passar åt någon. Tänker att "nu ska han bli ensam när jag går". Men det går som regel bra.

    Hur är det hos dig, har hösten gått över i höst-vinter ännu?
    Här har den så, det är kallt, 5 minus, frost ute. Men det är så det ska vara.
    Det är dags att snart lägga om till vinterdäck. Vi måste köpa nya fälgar också, suck....
    Men det är en härlig tid tycker jag i alla fall.
    Ha en skön lördag nu.
    Klems fra nabolandet.

    SvaraRadera
  2. Synnöve

    Hejsan.....ja hösten är hos oss också. Men några minusgrader kan man se i backen efter. Vissa träd har ju gröna löv kvar och blommor finns ännu, men ändå här och här ligger färgade höstlöv på marken.
    Jag är knappt vid medvetande denna månaden, för det har hänt en hel massa jag måste fixa plus en massa jobb....så när ja kommit hem har jag varit så slut.....har inte ens varit runt och kommenterat hos bloggare....

    SvaraRadera