tisdag

Ett par dagar i Trelleborg

Denna vecka var det dags för mig att ännu en gång jobba på lasarettet i Trelleborg. Här kör jag vägen mellan Vellinge/Höllviken och mot Kämpinge och längst kusten till Trellborg.

Nu är jag snart i Trelleborg och man ser Polen eller
Tysklands färjan där i horisonten.


Parkerade bilen och hösten visade sig verkligen i dag.

Lasarettet i Trelleborg är byggt i cirklar, så rummen är triangelformade.

Ja nu får jag gå in till min "brukare", så nu får ni inte följa med!!!

Ses i nästa inlägg.

6 kommentarer:

  1. Ett spännande bygg måste jag säga.
    Det är kul när det byggs lite utom det vanlliga.

    Hoppas din dag blir fin där på jobbet och att turen hem blir lika vacker som turen dit.
    Ha det gott.
    Synnöve.

    SvaraRadera
  2. Synnöve

    Ja jag har också börjat intressera mig för arkitektur och byggen senaste åren. Det är spännande när det byggs men jag vill ändå bevara gammalt. Turen från Trelleborg blev inte lika vacker, då jag slutar 23.00 och kol mörkt..ha ha

    SvaraRadera
  3. Låter som ett intressant bygge, gillar när det är nytt och inte ser ut som vanligt. Vacker bilväg till arbetet har du!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Nu har jag läst ikapp mig! Jag beundrar verkligen dina fina bilder, känner hela tiden att det måste jag se och det och det,.. du gör verkligen bra reklam för din hembygd. Och dina foton är urbra! lite avundsjuk är jag allt... Och sen gillar jag ju hus, både nya och gamla.
    Hulda

    SvaraRadera
  5. Snäckskalsdalen

    Ja sjukhuset i Trelleborg är verkligen tufft.....då skulle du sett utrymningsplanen vid brand......vilken röra...he he

    SvaraRadera
  6. Hulda

    TACK TACK blev glad över ditt beröm för min blogg och mina bilder. Ja jag gillar ju Malmö och Skåne och gör reklam för det mer än gärna. Förresten såg jag på TV i dag att en man från norra Sverige har fotograferat Malmö stad från helikopter och från kranar och kommer ut med en mycket mycket tjock bok om Malmö.....den såg fin ut med alla dryga 2000 bilderna tror jag det var.

    ja som oftast har jag ju mobilen att fotar med, men jag har även mina andra kameror också.

    SvaraRadera