tisdag

En natt i Malmö, Emma gräver.

Skulle jobba natt och väntade på nattbussen till Vellinge....jo jag vågar åka buss.

Någon har lagt tidningarna på bänken. En vanlig syn att gratistidningarna skräpar överallt.

Södra Sandby bussen var på väg lämna Södervärn.

Gatorna glänste av regnet som kommit tidigare på kvällen. Ingen skytt i sikte....läget lugnt. Man får ändå se upp lite, det är ju inte långt härifrån jag tar bussen som många blivit skjutna.

I dag efter att ha slutat jobb och suttit i timmar långt möte, tog jag ut Emma. Solen sken och det var friskt ute.

Emma snusade efter spår och tuggade på äpplen som låg på marken.

Öhh?!? Vem där?

Bäst och gräva ner äpplet så inte mina kompisar hittar det!!!



Kolla filmen så ser ni Emma in action!


2 kommentarer:

  1. Det är obehagligt det som hänt i Malmö sista tiden. Vad är det för sjuka människor som finner glädje i att skada andra?
    Har inte fått vetskap om någon dött av skottskadorna då...
    Spelar ingen roll heller. Bara tanken på att man kan bli skjuten på öppen gata gör att man håller sig inne.

    Äpplen är godis det. Här är det både fåglar, rådjur och hundar som äter.
    Emma är charmig, men har inte blivit klok på hon är för ras.

    Här är det stilla och ganska bra väder. Ser inte så mycket ut ännu då, för det är mörkt. Men det det är plusgrader i alla fall, hela 2 stycken. Skönt.

    Ha det gott.
    Klems Synnöve.

    SvaraRadera
  2. Synnöve

    Ja skjutandet är hemskt här i Malmö. Men på något vis blir man tyvärr lite avtrubbat van vid höra om saker och trots allt njuter man ändå sin stad för Malmö är underbart. Det som händer i mycket små delar av Malmö får ju ändå inte förstöra resten. För så är det ju, att samma saker händer oftast i samma stadsdelar och så tror jag det är i alla större städer.

    Men jag är inte rädd och har inte varit rädd under mina 43 år. Men man är observant.....
    Malmö har ju dock ändå kallats "Nordens Chicago" sedan 50-talet.

    Ja äpplen är gott....där vi bor har det en gång på 1900-talets början, varit kolonilotter och vissa träd står kvar ännu i dag.....och det är fruktträden. Så i vår park växer en del äpplen.

    SvaraRadera