tisdag

Oj en olycka ! ! !

I dag åkte jag och A till WILLY:S i Limhamn för att proviantera lite. Utanför pågick torghandel.

Reklampelaren vid torget.

Sedan bar det av till EKO:-hallen ute vid Jägersro.

Dessa lampor var tuffa. Min sambo A föll för den stora gröna.

Julpyntet packades upp medan vi var där. Dessa tuffa svamptomtar stod fint uppställda. Söta och fina.

Butiken innehöll en massa massa blandade varor. Billigt och bra men även saker som var mindre bra.

Karré kött skulle det bli i dag...här kryddade. Sedan steker man dom lätt och för över dom till en smörad form efter stekningen.

Potatisen kokar man i klyftor och kokas så dom blir halvmjuka...sedan hälls dessa upp i formen där karrén ligger och in i ugnen....gott.

Efter maten var jag tvungen att byta strålkastarelampa på bilen. Här syns den gamla trasiga lampan.

Oj...nu kan man lysa upp hela vägen när man kör hem från jobbet i natt....

Uppe och tvättade av mig och sedan ner till bilen igen för att åka och jobba.

När jag var nästan i Trelleborg, Maglarp, så blev det köer. Jag skymtade ett par ambulanser. Oj en olycka......

Ena bilen låg upp och ner.....en massa uttrycknings fordon och poliser m.m. fanns på plats. Så mindes jag min och A:s olycka....då vi frontalkrockade i Motala för en del år sedan. Rysningarna kom i kroppen.

Natten nalkades och jag jobbade i Trelleborg, på lasarettet, till 23.00 och sitter nu och har lagt in detta inlägg. Molnen på bilden var inte menat att ta utan fåglarna som flyger i formationer som jag ville visa er.

8 kommentarer:

  1. Usch och fy för olyckor.....denna tiden på året är mysko, kan vara löv på vägen, regn, halka, mycket, bäst ta det försiktigt.
    Fåglar i formation är så fint! Då är det höst!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Snäckskalsdalen

    Ja olyckor kan dyka upp när som. A och jag krockade ju som sagt uppe vid Nykyrka, Motala, för en del år sedan. Vi var 5 personer som kom in akut samtidigt, för vi krockade med 3 damer. Det blev ben och armbrott, utslagna tänder och annat...men alla klarade sig. Själv så drogs mina muskler över på höger sida, det tog minst 7 månader med smärta innan man kunde röra sig hyfsat igen. Min sambo var blåslagen och ömma leder och ben. Vi fick halskragar och dropp på sjukhuset.....

    Vägen var full av lömsk svartis.....usch.....aldrig mer tack!!!

    SvaraRadera
  3. Inget vidare med en olycka så där. Var med om en själv för fem år sen. En kedjekrock. Inget jag vill upplevea igen. Men har problem efter det. Whiplash som jäklas ganska ofta.

    Söta svampar tycker jag du fotade i alla fall.

    Det där att byta lampa i bilen är inte alltid så enkelt. Har ju sett så många enögda ute i trafiken att man faktiskt börjar undra. Men har förstått att många faktiskt måste in på verkstad för att byta lampa. Inte klokt.
    Skönt att kunna göra det själv.

    Här är det kallt idag. Fast solen skiner.
    Höstvintern är här för full.

    Nu ska jag ha kaffe.
    Måste få upp värmen lite.
    Kram från nabolandet.
    Synnöve.

    SvaraRadera
  4. Synnöve

    Ja lampbyte i bilar i dag eller att göra något själv på dagens bilar är inte lika lätt som förr. Men ärligt....lampan fram gick lätt. I hjulhuset satt en plastlucka, lätt att få av. Sedan en gummikåpa, lika lätt att få av. Sedan kom man till glödlampan och vred ett halvt varv....vips så fick man ut den...sedan var allt lika lätt att sätt i igen......

    Har mekat mycket med bilar förr, tillochmed bytt motorer och lackat m.m. själv. Men det var -60 tals och -70 tals bilar.....

    Ja vädret här i dag är fuktigt rått...det har nog regnat i natt. Har sovit som en stock för det har varit mycket nu på jobb och jag är på väg in i ett nytt jobb....samma yrke men hos en annan person. Jag jobbar med sjuka/funktionshindrade och trivs väldigt med det.

    SvaraRadera
  5. Bra smak tjejen din har. Jag gillade också den gröna lampan. Dö fräck!!
    Ha en skön kväll

    SvaraRadera
  6. tack för titten hos mig och din vänliga kommentar. jag kikade runt här lite och det känns ju som om jag varit på en resa :) tack

    SvaraRadera
  7. Lena

    Ja min sambo A är det bästa jag har...he he...hon har bra smak och många bra ideér.

    Tack för titten!

    SvaraRadera
  8. Fru Mju

    Ja kul att du gillade "resan" i min blogg...
    Använder ju min blogg som både dagbok och guide i min vardag. Där jag är finns alltid en kamera med och jag har bloggen som en dokumentation och information.......Gillade din blogg skarpt.

    SvaraRadera