fredag

Bulltofta gamla flygfält och världens näst största möbelbutik.

I dag åkte jag först och lämnade A på sitt jobb och sedan åkte jag iväg och skulle lämna datorn för reparation.

Efteråt ville jag till Triangeln, där det ligger en 3G butik, och kolla om jag kunde få ny gratis mobiltelefon.

Dessa hyreshus ligger så fint mittemot parken och snett emot Malmö Opera.

Triangeln med sitt böjda hus. Ner till vänster leder gågatan.

Bakom Hilton Hotell byggs det och här gräver man för en husgrund.

Malmö konstmuseum....nja..inte så kul byggnad precis.
Bra det skall byggas en ny och tuffare än denna gråa cementhög.

Tillbaka till bilen så plankade jag in på Malmö gamla IP. Både konsthall, opera och denna arena ligger intill varandra.

Malmö IP utanför....en av läktarna.

Hem och hämtade Emma. Ville ut till Bulltoftafältet. Malmös gamla flygfält. Då fick jag syn på en stor skylt som satt på gamla IKEA byggnaden.

En jättestol stod på parkeringen.....oj oj. Kom hem och läste på google.com att detta är världens näst största möbelvaruhus.

Nu är Emma och jag inne på Bulltoftafältet och här ser vi serveringen. Emma ville in och ha en kokosbulle men icke då....

Vi tog oss mot delen med mycket träd och buskar. Här syns två män spela frisbee golf. Korgar man skall försöka få ner frisbeen i.

Solen lös varmt i den kalla vinden. I dag skulle ett plan inte kunna landa här.

Jaha, så skall Emma parkera flugorna. Hon var uppspelt och glad...här ute fanns många dofter och nya sådana.

"Tyckte jag såg en kanin...eller"?

Löven låg så fint på marken och doften av höst kittlade näsan.

Här ute finns en av Malmös roligaste och finaste bangolf banor.

Trötta i benen körde jag hem på småvägar genom byar och åkrar.


4 kommentarer:

  1. Välkända platser, många av dem ser jag varje dag!

    Och så ett julklappstips: min skål har jag nyligen köpt på Åhléns.

    SvaraRadera
  2. Hej

    Tack Petra för julklappstipset......Trodde skålen kom från indiska.....men väldigt fin. Kan man ha karameller i ju...he he

    SvaraRadera
  3. Bulltofta minns jag från när jag var liten, och jag bodde vid Triangeln innan jag flyttade till Norge. God helg!

    SvaraRadera
  4. Osloskånskan

    Bulltofta flygfält invigdes 1923 och lades ner 1972. Till och med Herman Göring har besökt denna flygplats.
    Lite info...he he

    SvaraRadera