onsdag

Vintern hemmavid!!!

Provning av nya mobilkamerans kamera.
Mm, rätt bra bilder ju.
På väg till butiken lös solen och jag ville ha en fin bild av parken.

Härligt för barnen att få leka i snön.

Snön har täckt marken för fåglarna och någon har lagt ut fröer till dom så dom inte behöver hungra.

Skräpet kastade vi i återvinnings-contaniern....

A sparar papperskassen...inte slösa pengar...BRA!

Vid delikatess disken stod folk och köade i dag. Här brukar vara tomt men i dag hade man fått vänta ett tag.

Denna butik har ett stort utbud av godis och tidningar....det svänger runt hörnan så det finns mer där.

Alla sorters "blaskor" fins här.

Kajor och kråkor har funnit fröna och har plundrat taljbollarna i träden.

Det gick brandlarm på skolan hemmavid, så alla elverna samlades i parken....efter en stund bröt ett maffigt snöbolskrig ut. Ha ha.

4 kommentarer:

  1. Ser ni har fått snö med. Så skönt.
    Här är det inte mycket mera snö än på dina bilder. Men vi har kallt. Nere i 22 minus just nu.
    Fåglarna äter fort upp maten ska jag säga.
    Men solen skiner och det hjälper till.

    Gillade bilderna du tagit på marknaden, med hästar och allt.
    Härligt det.

    Blev sugen på korv nu oxå. Dina danska rödpölser satte aptiten i gång...
    Måste nog ut och äta lite tror jag.
    Ha nu en skön torsdag i Skåneland.
    Kramen från ett kallt men vackert Digernes.

    SvaraRadera
  2. Synnöve

    Ja vi har det både kallt och snöigt.....men inte riktigt lika kallt som era -22 grader. Ja hästarna var så mysiga, men som jag skrev så uppskattar vi tyvärr inget sådant här i detta landet. Hästarna var borta i dag då jag kom igen......så där ser man hur lönsamt och uppskattat sådant är hos oss Svenskar tyvärr.

    Ja den röda pöslen är såååå god....mums

    SvaraRadera
  3. Oj oj, nu har jag tittat igenom allt du hunnit lägga in sen jag sist kollade din blogg, och det var en hel del. Det verkar bli fina bilder med din nya telefon. Ska man kalla en sån där mackapär för telefon eller vad?
    Jag kan tala om att södra Sverige har mer vinter än vi har här uppe just nu. Kul för er, eller?

    SvaraRadera
  4. Cici

    Ja jag lägger ju in inlägg då och då..ibland oftare och ibland med sällan. Dom kanske inte tilltalar alla alltid men bloggen är ju från bitar av min vardag så jag vill ju inte ändra på den. Ja mobilen är avancerad och det är mer en dator.

    Ja jag hörde också att Skåne hade mer snö en många ställen uppåt.....rätt kul för det finns ännu dom som tror att vi aldrig sett snö här nere....men dom vet inte vad dom snackar om i så fall..ha ha....

    SvaraRadera