torsdag

De sista dagarna på år 2010/Dubbelmoral i inlägget men just denna dubbelmoral står jag för.

Vädret har varit toppen trots kylan och snön. Själv har jag älskat läget!

Bussarna har strulat och fastnat i snö m.m. så pendlandet har inte varit det bästa om dagarna.

Har jobbat hårt dessa sista dagar. Har inte kunnat fotografera så mycket, men i dag har jag fått ihop en del bilder bland annat denna med alla kråkfåglarna på. Det kom flockvis med fåglar i omgångar, stundtals var himlen svart av dom.

Dessa två rödviner har jag köpt idag men hade även viner hemma. Men dessa två blev utvalda till morgondagen, som firas med jobb först och sedan hos mina föräldrar.

Jag är inte mycket för lösa små raketer eller förpackningar med raketer som säger "ploff", utan det skall gärna vara lite mer än så. Jag hittade denna Super Nova bomb med 7 kraftfulla skott.

Det blev också en Kinesisk lykta i blått.

Men även denna mega bomb med minst 70 skott.
Sedan vill jag önska alla som skrivit kommentarer under året, mina synliga och osynliga följare och övriga bloggare plus de jag följer....ett GOTT NYTT ÅR.

10 kommentarer:

  1. Gott nytt år önskar jag dig också!

    SvaraRadera
  2. Ett riktigt gott nytt år önskar jag dig och de dina.... har fortfarande svårt att smälta bilder från Skåne med snö!

    SvaraRadera
  3. Det kan inte vara ditt allvar att du, som hundägare, tänker smälla av bomber och annat otyg!
    Du kan aldrig ha träffat en skotträdd hund, och det finns gott om dom, och sett hur dom lider av dessa oljud. Det spelar ingen roll om man sätter på musik på högsta volym eller försöker hitta ett utrymme utan fönster, dom sitter bara och skakar och dreglar av ångest. Jag vet för jag har haft en hund som fick dessa symtom efter att kära släktingar firat min mans födelsedag med smällare. Det finns hundar som dör under dessa helveteskvällar.

    Stoppa bomberna och smällarna i en hink med vatten och ha en underbart trevlig nyårsafton!

    SvaraRadera
  4. Susanne

    Tack så mycket....ja det är otroligt att vi här nere fått så mycket snö två år i rad och som ligger kvar över jul och nyår....hehe

    SvaraRadera
  5. Cici

    Förstår din irritation över bomberna. Men försäkrar dig att du inte behöver oroa dig för Emma....

    Det är många saker som jag inte heller gillar, men som andra gör......jag har mycket att fira detta året och mycket som jag vill fira är över också.....men lovar ge skydd åt våran vovve......

    Men Gott Nytt år på dig också....

    SvaraRadera
  6. Tyvärr förstår du nog inte vidden av den skada dessa raketer och bomber gör. Det gäller inte bara Emma utan alla hundar i hela bostadsområdet och det gäller ett stort omräde. Skotträdda hundar hör väldigt bra och långt bort. I flera dagar gör dessa hundar inget annat än lyssnar efter detta ljud. Det är så sorgligt.

    SvaraRadera
  7. Cici

    Jag förstår dig.....o förstår din ilska.

    SvaraRadera
  8. Ojdå! Jag reagerar också över raketerna. Föratår naturligtvis att det är kul och tjusigt, men kan inte låta bli att hålla med Cici. Min egen vovve var inte skotträdd förrän vi fick besök av en familj med två skotträdda hundar och grannarna hade raketer och deras hundarna blev ju paniskt rädda och min hund började uppträda som sina kompisar. förvånad blev jag, och efter det är min hund rädd för både raketer och jägarnas skott. Så det är klart att man som hundägare reagerar över ditt arsenal, just för att du själv är hundägare. Men jag tycker att det är helt ok för dig att fira med raketer. För egen erfarenhet är den bästa läraren. Det går inte att lära sig på annat sätt. Men jag hoppas att Emma inte blir rädd, för det finns tillräckligt med rädda hundar. Så nu, utan någon som helst ironi eller annat, önskar jag dig och Emma ett gott slut och ett gott nytt! Och jag ser framemot att följa er på era fortsatta promenader.
    Hulda

    SvaraRadera
  9. Hulda

    Jo jag tycker också synd om hundarna nu till nyår och Emma kommer givetvis vara nere i mina föräldrars källare där smällarna knappt hörs och där är hon väl skyddad.....men samtidigt tänker jag inte sluta med något jag alltid har gjort för raketer vill jag ha. Dessutom så smäller ju alla i omgivningen så oavsett var jag är med Emma får ju Emma i så fall smällar i öronen, hur man än gör.

    Det körs på mycket djur varje år, inte slutar man köra bil för det....eller hur? Men man kan underlätta och undvika.
    Ha ett Gott Nytt År du med och ja jag vet att ni reagerar på mina smällare men som sagt Emma är väl skyddad......

    SvaraRadera