torsdag

Shoppingturer ! ! !

A och jag begav oss till IKEA i dag för att fixa lite saker till hemmet.

Överallt höll personalen på att inreda rum och vrår, med nya saker och kollektioner. Som denna lya på 25Kvm....

Nu har IKEA inte attrapper längre utan riktigt fungerande TV apparater.

Middag kunde det inte bli men till en liten nätt ficka blidde där.

Efteråt åkte jag till stan för att inhandla mina sista klappar. Parkerade bakom Malmö opera, här kostar det BARA 10:- timmen...(ironi).

Det var rena julstämmingen i stan.

Vid Davidhallsgatan ligger Holmgången som leder oss genom ett par bakgårdar ut på gågatan. Vi tar och går in här.

Här fanns en fräck liten fontän.

Denna lilla blomsterbutik är charmig.

Gågatan låg lugn......

I dag hittade jag en helt ny butik.

Här fanns allt allt......

Mycket krimskrams men kul att gå och titta.

Lysande tavlor så vattnet såg levande ut.

Mycket 50-tals inspirerat.

Så heter butiken.
På kvällen for vi iväg och kastade skräp och pantade flaskor.

8 kommentarer:

  1. Då skulle du tutat när du parkerade, så kunde jag vinka till dig från mitt fönster =)

    SvaraRadera
  2. Jag har återigen kommenterat på dina tidigare inlägg men glömt att skriva kontrollordet. Jag blir lika snopen varje gång.
    Jag ser att det blir många besök i stadens affärer. Så är det väl för många så här före jul. Själv har jag inte börjat med julklapparna ännu, men min gubbe har ordnat ett par. Det är ju bara barnbarnen som får klappar. De vuxna får nöja sig med att titta på de glada barnen.

    SvaraRadera
  3. Petra

    Oj.då...ja jag skall stå på tutan riktigt nästa gång så ridån på Malmö opera skakar...he he...

    Brukar parkera där när vi skall i stan, där är avisdes, ofta ledigt och näa ändå till centrum.

    SvaraRadera
  4. Cici

    Visst är det retfllt när man glömmer kontrollorden? he he....jag brukar markera och kopiera mina kommentarer som jag ger, just om jag glömmer kontrollordet. Jo jag är nästan klar med klapparna, det är bara till min mamma kvar.

    SvaraRadera
  5. Det finns så mycket mysigt och fint i Malmö och den där gången, Holmgången, var ju helt förtjusande och med butiker med mycket att titta på, underbart.
    Skönt när man slängt och pantat, då kan man liksom börja på ny kula igen!
    ha det gott, kramar Agneta

    SvaraRadera
  6. Snäckskalsdalen

    Ja det har vuxit fram nya butiker, matställen och annat kul i Malmö de senaste 10 åren. Även om jag själv är rätt så bevandrad så lär jag mig nytt och hittar nytt hela tiden. Vi växer ju och då blrid det så. Ja det är skönt slänga skräp och panta, även om panten är låg. Men smulor är bröd det också.

    SvaraRadera
  7. Tack för det tipset! Att jag inte har kommit på det själv, säger ju en del.

    SvaraRadera
  8. Cici

    Ha ha...ja man lär sig något nytt varje dag.

    SvaraRadera